hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.29.4.04

"Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori

Jovana Marojević   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4301-8166 ; Sveučilište Crne Gore, Filozofski fakultet, Nikšić, Crna Gora
Katarina Todorović ; Sveučilište Crne Gore, Filozofski fakultet, Nikšić, Crna Gora
Saša Milić ; Sveučilište Crne Gore, Filozofski fakultet, Nikšić, Crna Gora

Puni tekst: hrvatski, pdf (274 KB) str. 575-597 preuzimanja: 206* citiraj
APA 6th Edition
Marojević, J., Todorović, K. i Milić, S. (2020). "Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori. Društvena istraživanja, 29 (4), 575-597. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04
MLA 8th Edition
Marojević, Jovana, et al. ""Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori." Društvena istraživanja, vol. 29, br. 4, 2020, str. 575-597. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Marojević, Jovana, Katarina Todorović i Saša Milić. ""Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori." Društvena istraživanja 29, br. 4 (2020): 575-597. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04
Harvard
Marojević, J., Todorović, K., i Milić, S. (2020). '"Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori', Društvena istraživanja, 29(4), str. 575-597. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04
Vancouver
Marojević J, Todorović K, Milić S. "Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori. Društvena istraživanja [Internet]. 2020 [pristupljeno 19.06.2021.];29(4):575-597. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04
IEEE
J. Marojević, K. Todorović i S. Milić, ""Pedagogija slušanja" vs. "pedagogija slušanja odgojitelja": etnografsko istraživanje o autonomiji djeteta u vrtićima u Crnoj Gori", Društvena istraživanja, vol.29, br. 4, str. 575-597, 2020. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.29.4.04

Sažetak
U radu se razmatra fenomen autonomije djeteta iz motrišta
osobnih epistemologija odgojitelja i odnosa moći u relacijama
odrasli : dijete u praksama institucionalnog odgoja u Crnoj
Gori. Konstruktu autonomije djeteta pristupa se sa stajališta
kritičko-konstruktivističke teorije i teorije o samodeterminaciji
kao sociokulturnom produktu oblikovanom etnopedagogijama i
osobnim epistemologijama odgojitelja. Osnovni cilj etnografske
studije provedene u trima predškolskim odgojnim ustanovama
u Crnoj Gori bio je istražiti epistemološke teorije odgojitelja
analizom praksi institucionalnog odgoja, s obzirom na to da se
"način mišljenja o djetinjstvu udružuje s institucionalnim
praksama" (Prout i James, 2005, str. 22). Zaključujemo o
postojanju objektivističke epistemološke teorije odgojitelja i o
dominaciji normativnih odnosa moći u interakcijama odgojitelj :
dijete te raspravljamo o posebnom tipu zabilježene
epistemološke "nadmoći". Konstatira se srodnost s rezultatima
sličnoga tipa istraživanja u regiji te upućuje na moguću
objašnjavajuću vezu kolektivističke kulture te kontrolirajućega
motivacijskog stila i autoritarnosti u odgoju.

Ključne riječi
osobne epistemologije odgojitelja; objektivistička epistemologija; odnosi moći; predškolski odgoj

Hrčak ID: 246649

URI
https://hrcak.srce.hr/246649

[engleski]

Posjeta: 505 *