hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”

Ivo Žanić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (279 KB) str. 74-91 preuzimanja: 961* citiraj
APA 6th Edition
Žanić, I. (2004). Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”. Politička misao, 41 (1), 74-91. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22858
MLA 8th Edition
Žanić, Ivo. "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”." Politička misao, vol. 41, br. 1, 2004, str. 74-91. https://hrcak.srce.hr/22858. Citirano 17.07.2019.
Chicago 17th Edition
Žanić, Ivo. "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”." Politička misao 41, br. 1 (2004): 74-91. https://hrcak.srce.hr/22858
Harvard
Žanić, I. (2004). 'Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”', Politička misao, 41(1), str. 74-91. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22858 (Datum pristupa: 17.07.2019.)
Vancouver
Žanić I. Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”. Politička misao [Internet]. 2004 [pristupljeno 17.07.2019.];41(1):74-91. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22858
IEEE
I. Žanić, "Nove stvarnosti i njihovi akteri. Kako i zašto nastaju riječi i tko je za to “kriv”", Politička misao, vol.41, br. 1, str. 74-91, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22858. [Citirano: 17.07.2019.]

Sažetak
U suvremenom svijetu masovni su mediji ključan faktor u procesima jezične inovacije i promjene. Nove riječi rezultat su prepoznavanja novih sadržaja stvarnosti ili novonastale javne osviještenosti o zatečenim pojavama u njoj. Novinar je u tome procesu središnji akter. On može biti posrednik, ako je nečiju jezičnu inovaciju prepoznao kao izražajno sugestivnu i/ili komunikacijski potrebnu, ili autor, u početku najčešće spontan kreativac, s vremenom svjestan promicatelj. Na primjeru nastanka, širenja i značenjskog profiliranja riječi tajkunara, betonizacija i apartmanizacija, s varijantom apartmanija, 1999.-2004., prikazana je uloga novinara, odnosno masovnih medija ne samo kao onih koji izgrađuju kritičku društvenu svijest i sudjeluju u raspravi o društveno relevantnim temama nego i onih koji (su)stvaraju termine i bitno sudjeluju u njihovu prihvaćanju.

Ključne riječi
medijski jezik; žargon; tvorba riječi; jezik i društvo; jezik i kultura; tajkunara; betonizacija; apartmanizacija

Hrčak ID: 22858

URI
https://hrcak.srce.hr/22858

[engleski]

Posjeta: 1.607 *