hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3

Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske

Tado Jurić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4634-686X ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Lucija Kardaš
Anja Bakota   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8083-4483

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 453-494 preuzimanja: 112* citiraj
APA 6th Edition
Jurić, T., Kardaš, L. i Bakota, A. (2020). Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske. Crkva u svijetu, 55 (3), 453-494. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3
MLA 8th Edition
Jurić, Tado, et al. "Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske." Crkva u svijetu, vol. 55, br. 3, 2020, str. 453-494. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3. Citirano 16.05.2021.
Chicago 17th Edition
Jurić, Tado, Lucija Kardaš i Anja Bakota. "Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske." Crkva u svijetu 55, br. 3 (2020): 453-494. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3
Harvard
Jurić, T., Kardaš, L., i Bakota, A. (2020). 'Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske', Crkva u svijetu, 55(3), str. 453-494. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3
Vancouver
Jurić T, Kardaš L, Bakota A. Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske. Crkva u svijetu [Internet]. 2020 [pristupljeno 16.05.2021.];55(3):453-494. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3
IEEE
T. Jurić, L. Kardaš i A. Bakota, "Medijska analiza sadržaja online medija o fenomenu suvremenog iseljavanja iz Hrvatske", Crkva u svijetu, vol.55, br. 3, str. 453-494, 2020. [Online]. https://doi.org/10.34075/cs.55.3.3

Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja analize hrvatskih online medija (web portali) o temi iseljavanja iz Hrvatske. Istraživani su koncept i slika o iseljavanju Hrvata gledani/prikazivani kroz prizmu medija u Hrvatskoj. Tema „iseljavanje iz Hrvatske” analizirana je u člancima sljedećih hrvatskih web portala: Večernji list, 24 sata i Index.hr te Deutsche Welle, međunarodnom njemačkom javnom medijskom servisu. Analiza medija provodila se od listopada 2018. do siječnja 2019. Mediji su izabrani po kriteriju čitanosti te opsega i dostupnosti medijskim publikama. Korištena je zadana matrica istraživanja podijeljena u šest kategorija gdje su se na navedenim portalima analizirali članci metodom analize diskursa. Analizom medijskog sadržaja kodirana su i kategorizirana 152 analizirana članka. Prema zadanim kategorijama istraživane su: opće značajke članaka, vrijednosna orijentacija, odnos autora prema iseljavanju i zastupljenost pojma u članku, naslovi, grafički prikazi u člancima te komentari čitatelja na članak.
Većina objavljenih tekstova o iseljavanju iz Hrvatske napisana je u negativnom kontekstu. Članci pak o pozitivnim iskustvima preseljenja i odlaska u drugu državu zaista potiču daljnje iseljavanje, odnosno neodlučne potiču na razmišljanje o opciji iseljavanja. Zaključujemo kako mediji koji djeluju u Hrvatskoj jesu pristrani pri prikazivanju teme iseljavanja, jer je vidljivo da su stavovi, odabir osoba za razgovore i citate kao i subjektivnost prisutni u većini članaka. S druge strane, svakako uočavamo i pozitivnu ulogu koju igraju mediji u hrvatskom društvu, čemu svjedoči činjenica da su mediji otvorili više ključnih društvenih tema od samih institucija i službi kojima je to u opisu posla te da svakako djeluju i kao konstruktivan društveni korektiv.

Ključne riječi
iseljavanje, iseljavanje iz Hrvatske, iseljavanje Hrvata, mediji, javno mnijenje, utjecaj medija na iseljavanje

Hrčak ID: 247651

URI
https://hrcak.srce.hr/247651

[engleski]

Posjeta: 295 *