Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.spec-issue.49

Istraživanje veze između internog marketinga u hotelu i različitih dimenzija angažmana zaposlenika

Kristina Črnjar orcid id orcid.org/0000-0002-7137-4232 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management
Jasmina Dlačić orcid id orcid.org/0000-0002-3592-1876 ; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business
Borut Milfelner orcid id orcid.org/0000-0003-4469-3972 ; University of Maribor, Faculty of Economics and Business


Puni tekst: engleski pdf 933 Kb

str. 49-65

preuzimanja: 933

citiraj


Sažetak

Svrha - U hotelijerstvu, kao i u svim uslugama, cilj je imati zadovoljne zaposlenike koji su angažirani na svojim radnim mjestima. Kako bi se to postiglo, poduzeća implementiraju interni marketing. Stoga je svrha ovoga rada istražiti vezu između internog marketinga i različitih dimenzija angažmana zaposlenika (emocionalnog, kognitivnog i fizičkog) u hotelijerstvu.
Metodološki pristup - Podatci su sakupljeni anketnim upitnikom na uzorku od 573 zaposlenika u hotelima u Hrvatskoj. Mjerni instrument sastoji se od prilagođenih ljestvica iz prošlih istraživanja, a koristio se povratni prijevod s engleskoga na hrvatski jezik. Konceptualni model i hipoteze testirani su metodom strukturnih jednadžbi koji se zasnivaju na kovarijantnim strukturama.
Rezultati i implikacije – Rezultati upućuju na to da interni marketing ima pozitivan i statistički značajan utjecaj na emocionalni i kognitivni angažman zaposlenika u hotelijerstvu. Kognitivni angažman ima pozitivan utjecaj na emocionalni, ali i fizički angažman zaposlenika. Isto tako, emocionalni angažman ima pozitivan utjecaj na fizički angažman zaposlenika.
Ograničenja - U radu su korištene ljestvice koje koriste samoprocjenu, što može imati za posljedicu da ispitanici daju društveno poželjne odgovore. Istraživanje se fokusira i samo na Hrvatsku, čije hotelijerstvo može imati neke specifičnosti u odnosu na druge države.
Doprinos - Rad doprinosi razvoju praksi internoga marketinga i identificira veze između njega i različitih oblika angažmana zaposlenika. Angažman zaposlenika analizira se kao višedimenzionalan konstrukt koji se sastoji od emocionalnog, kognitivnog i fizičkog angažmana. Kroz razlikovanje njegovih različitih vrsta rad doprinosi teoriji osobnog angažmana kroz testiranje koncepta angažmana zaposlenika u hotelijerstvu.

Ključne riječi

interni marketing; angažman zaposlenika; hotelijerstvo; hoteli; Hrvatska

Hrčak ID:

247951

URI

https://hrcak.srce.hr/247951

Datum izdavanja:

16.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.332 *