hrcak mascot   Srce   HID

Medijska istraživanja : znanstveno-stručni časopis za novinarstvo i medije, Vol. 11 No. 1, 2005.

Izvorni znanstveni članak

Upravljanje vidljivošću zdravstvenih rizika i stvaranje zdravoga građanina

Tanja Kamin

Puni tekst: engleski, pdf (270 KB) str. 77-95 preuzimanja: 474* citiraj
APA 6th Edition
Kamin, T. (2005). Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen. Medijska istraživanja, 11 (1), 77-95. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22994
MLA 8th Edition
Kamin, Tanja. "Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 77-95. https://hrcak.srce.hr/22994. Citirano 23.02.2019.
Chicago 17th Edition
Kamin, Tanja. "Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 77-95. https://hrcak.srce.hr/22994
Harvard
Kamin, T. (2005). 'Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen', Medijska istraživanja, 11(1), str. 77-95. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22994 (Datum pristupa: 23.02.2019.)
Vancouver
Kamin T. Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 23.02.2019.];11(1):77-95. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22994
IEEE
T. Kamin, "Management of Health Risk Visiability and Construction of a Healthy Citizen", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 77-95, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22994. [Citirano: 23.02.2019.]

Sažetak
Članak je sociološka rasprava o medijskom utjecaju na brigu o zdravlju
u suvremenom društvu. Pod okriljem World Health Organization,
jedne od najutjecajnijih zdravstvenih organizacija, zdravlje se danas tretira
kao pitanje ‘potpunog blagostanja’ pojedinca i populacije. Sa stajališta
socijalnog konstruktivizma, tvrdim da javni zdravstveni autoriteti i
masovni mediji imaju ključnu ulogu u konstrukciji identiteta ‘zdravog’
građanina koji je usko povezan s idejom dobroga potrošača – potrošača
koji poznaje svoje osobne interese, potrošačka prava i obveze i koji je
svjestan rizika i dobiti koje proizlaze iz njegovih/njenih potrošačkih izbora.
Ova pitanja su analizirana na primjeru Slovenije. Trend oblikovanja
rasporeda zdravstvenih rizika i uspon medijaliziranih intervencija komuniciranjem
o zdravlju bit će prikazan pomoću podataka prikupljenih različitim
metodama: deskriptivnim kvantitativnim istraživanjem provedenim
na 472 komunicirane zdravstvene intervencije u Sloveniji, koje je financirala
država i provedene su nakon proglašenja slovenske neovisnosti
od 1991. do 2003. godine, te iscrpnim intervjuima s glavnim
čimbenicima promocije zdravstvenih aktivnosti u Sloveniji.

Ključne riječi
zdravstvena skrb; medijski utjecaji; sociologija zdravlja; zdravizam; ideologija zdravlja; medijalizacija zdravlja; Slovenija

Hrčak ID: 22994

URI
https://hrcak.srce.hr/22994

[engleski]

Posjeta: 733 *