Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31337/oz.76.1.8

Pregled razvoja odgoja i obrazovanja za vrijednosti u okvirima povijesno–društvenoga konteksta

Vjera Brković orcid id orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Rona Bušljeta Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-7158-0044 ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 115 Kb

str. 113-124

preuzimanja: 1.419

citiraj


Sažetak

Odgoj i obrazovanje za vrijednosti omogućavaju bitnost postojanja te se često promatraju kao neizostavni razvojni društveni fenomen koji opstaje unatoč povijesnim mijenama. Ipak potrebno je naglasiti da povijesno–društveni kontekst u skladu s vremenom oblikuje svoj sustav vrijednosti koje novi naraštaji prihvaćaju ili odbacuju. S obzirom na važnost odgoja i obrazovanja za vrijednosti u formiranju univerzalnih odgojno–obrazovnih vrijednosti, rekonstruirati povijesno–društveni kontekst nastanka te pratiti kontinuitet i promjene procesa razvoja odgoja i obrazovanja za vrijednosti. Izdvojeni su primjeri univerzalnih odgojno–obrazovnih vrijednosti koje nam je ostavila u nasljeđe povijest, a to su: mudrost, odnosno razboritost, hrabrost, umjerenost, pravednost, požrtvovnost, skromnost, duhovnost, briga za roditelje i starije, ljubav prema domovini, dobrota, sloboda, pravda, mir, dostojanstvo, demokracija, jednakost, vladavina prava, ljudska prava, uključivost, tolerancija, solidarnost i nediskriminacija.

Ključne riječi

aksiologija; odgoj i obrazovanje; povijesno–društveni kontekst; univerzalne vrijednosti

Hrčak ID:

249666

URI

https://hrcak.srce.hr/249666

Datum izdavanja:

21.1.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.492 *