Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17234/SocEkol.30.1.6

Tko se boji vuka još? Socio-ekonomski i kulturološki učinci obitavanja vuka u Hrvatskoj

Sanja Tišma orcid id orcid.org/0000-0002-6407-2842 ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Ulica Ljudevita Farkaša Vukotinovića, 2, 10 000 Zagreb
Daniela Angelina Jelinčić orcid id orcid.org/0000-0001-9140-8498 ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Ulica Ljudevita Farkaša Vukotinovića, 2, 10 000 Zagreb
Iva Tolić orcid id orcid.org/0000-0002-0142-2729 ; Institut za razvoj i međunarodne odnose, Ulica Ljudevita Farkaša Vukotinovića, 2, 10 000 Zagreb
Andrea Solić
Snježana Malić Limari ; WWF Adria, Zelinska ulica 2, 10 000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 137 Kb

str. 117-130

preuzimanja: 507

citiraj


Sažetak

Očuvanje vukova u modernim europskim krajolicima pokazalo se vrlo zahtjevnim procesom zbog niza izazova povezanih s njihovom prisutnošću i kontroverzom u vezi s načinom na koji bi se njima trebalo upravljati. Republika Hrvatska danas je jedno od rijetkih područja obitavanja vukova u Europi.
U članku je prikazana analiza recentnih znanstvenih istraživanja o socio-ekonomskim i kulturnim učincima vuka na lokalne zajednice u kojima obitava. Osim analize relevantnih znanstvenih istraživanja o vuku, članak donosi rezultate prvog istraživanja socio-ekonomskog i kulturnog utjecaja vukova u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u razdoblju od srpnja do listopada 2019. u lokalnim zajednicama u kojima su vukovi tradicionalno prisutni. Hipoteza je istraživanja da kvalitetne informacije o populaciji vukova pružaju više mogućnosti za njihovo praćenje, prihvaćanje i upravljanje njima u lokalnim zajednicama. Rezultati dobiveni provedenim istraživanjem ukazuju na potrebu dodatne edukacije i snažne međusektorske prekogranične suradnje radi boljeg razumijevanja dinamike populacije vukova i njihovog utjecaja na održivi lokalni razvoj i zajedničko očuvanje prirodne i kulturne baštine.

Ključne riječi

obitavanje vuka; socio-ekonomski učinci; kulturološki učinci; lokalno stanovništvo; turizam; brendiranje

Hrčak ID:

256298

URI

https://hrcak.srce.hr/256298

Datum izdavanja:

22.4.2021.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 1.561 *