hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4

UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU

Jasna ŠULENTIĆ BEGIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta u Osijeku
Jelena NOVAKOVIĆ ; Osnovna škola Jagode Truhelke Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (518 KB) str. 65-89 preuzimanja: 33* citiraj
APA 6th Edition
ŠULENTIĆ BEGIĆ, J. i NOVAKOVIĆ, J. (2021). UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU. Odgojno-obrazovne teme, 4 (1), 65-89. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4
MLA 8th Edition
ŠULENTIĆ BEGIĆ, Jasna i Jelena NOVAKOVIĆ. "UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU." Odgojno-obrazovne teme, vol. 4, br. 1, 2021, str. 65-89. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4. Citirano 20.09.2021.
Chicago 17th Edition
ŠULENTIĆ BEGIĆ, Jasna i Jelena NOVAKOVIĆ. "UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU." Odgojno-obrazovne teme 4, br. 1 (2021): 65-89. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4
Harvard
ŠULENTIĆ BEGIĆ, J., i NOVAKOVIĆ, J. (2021). 'UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU', Odgojno-obrazovne teme, 4(1), str. 65-89. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4
Vancouver
ŠULENTIĆ BEGIĆ J, NOVAKOVIĆ J. UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU. Odgojno-obrazovne teme [Internet]. 2021 [pristupljeno 20.09.2021.];4(1):65-89. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4
IEEE
J. ŠULENTIĆ BEGIĆ i J. NOVAKOVIĆ, "UTJECAJ TONALITETA, TEMPA I VRSTE PJESME NA UČENIČKU PREFERENCIJU PJESAMA NAMIJENJENIH PJEVANJU", Odgojno-obrazovne teme, vol.4, br. 1, str. 65-89, 2021. [Online]. https://doi.org/10.53577/oot.4.1.4

Sažetak
U razrednoj nastavi pjevanje je najčešća aktivnost koja se provodi u nastavi glazbe. Pri odabiru
pjesama namijenjenih pjevanju učitelj treba imati u vidu primjerenost pjesme u odnosu na dob i pjevačke
sposobnosti učenika. Također, na učitelju je da osluškuje želje učenika jer se učenici i njihovi interesi mijenjaju.
U okviru ovoga rada, u svibnju 2017. godine, provedeno je istraživanje u prvim trima razredima jedne osnovne
škole u Osijeku. Istraživanje se odvijalo tijekom triju tjedana, a obuhvatilo je 47 učenika od prvog do trećeg
razreda. Cilj istraživanja bio je uvidjeti utjecaj tonaliteta, tempa i vrste pjesme na učeničku preferenciju pjesama
namijenjenih pjevanju. Istraživanje je polazilo od sljedećih istraživačkih pitanja: Preferiraju li učenici primarnog
obrazovanja više pjesme u durskom ili molskom tonalitetu?, Preferiraju li učenici primarnog obrazovanja
više pjesme u polaganom, umjerenom ili brzom tempu?, Koju vrstu pjesama učenici primarnog obrazovanja
najviše preferiraju?, Postoje li statistički značajne razlike u preferencijama učenika prema pjesmama s obzirom
na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred?. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da učenici primarnog
obrazovanja preferiraju pjesme u durskom tonalitetu, no rado pjevaju pjesme i u molskom tonalitetu. Što se
tiče tempa, učenici preferiraju pjesme umjerenog do brzog tempa, ali i pjesme polaganog tempa visoko su
procijenjene. S obzirom na vrstu pjesme, učenici su nešto skloniji autorskim popularnim pjesmama u odnosu
na tradicijske pjesme. Možemo zaključiti da nisu utvrđene statistički značajne razlike u preferencijama učenika
prema pjesmama s obzirom na tonalitet, tempo, vrstu pjesme i razred.

Ključne riječi
glazbene preferencije; nastava glazbe; osnovna škola; pjevanje; tempo; tonalitet; vrsta pjesama

Hrčak ID: 259432

URI
https://hrcak.srce.hr/259432

Posjeta: 92 *