hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

ŠESTO GODINA NAKON AKVILEJSKOG PATRIJARHATA (1420. - 2020.). POSLJEDNJI TRAGOVI PATRIJARHIJSKOG PJEVANJA NA SJEVERNOM JADRANU

David Di Paoli Paulovich ; Trieste

Fulltext: italian, pdf (386 KB) pages 172-211 downloads: 27* cite
APA 6th Edition
Di Paoli Paulovich, D. (2020). A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico. Atti, L (1), 172-211. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/260034
MLA 8th Edition
Di Paoli Paulovich, David. "A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico." Atti, vol. L, no. 1, 2020, pp. 172-211. https://hrcak.srce.hr/260034. Accessed 30 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Di Paoli Paulovich, David. "A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico." Atti L, no. 1 (2020): 172-211. https://hrcak.srce.hr/260034
Harvard
Di Paoli Paulovich, D. (2020). 'A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico', Atti, L(1), pp. 172-211. Available at: https://hrcak.srce.hr/260034 (Accessed 30 November 2021)
Vancouver
Di Paoli Paulovich D. A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico. Atti [Internet]. 2020 [cited 2021 November 30];L(1):172-211. Available from: https://hrcak.srce.hr/260034
IEEE
D. Di Paoli Paulovich, "A seicento anni dalla fine del Patriarcato di Aquileia (1420-2020). L’ultima eco del canto patriarchino nell’Alto-Adriatico", Atti, vol.L, no. 1, pp. 172-211, 2020. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/260034. [Accessed: 30 November 2021]

Abstracts
Složena povijesna, vjerska i politička povijest Akvilejskog patrijarhata odredila je
tijekom stoljeća ritual i sakralnu glazbu cijelog Sjevernog Jadrana, pridonoseći
putem filijala patrijarhalnog sjedišta u Gradu i Veneciji formiranju svetog
glazbenog repertoara koji se obično naziva patriarchino i predstavlja sintezu
načina pjevanja (modus canendi) različitog podrijetla. Od Dalmacije do Cadorea
i planina oko jezera Como ova je pjesma, koju su narodi različitih jezika i
svećenstvo ljubomorno čuvali, preživjela sve do raznih prevrata u 20. stoljeću
i to crkvenih (prisilne primjene novog gregorijanskog napjeva i odluke koncila
o reformi liturgije) i povijesnih (egzodusi i depopulacija). Postupak snimanja
i čuvanja posljednjih svjedočanstava, započetih krajem 60-ih na inicijativu
pojedinih znanstvenika, uglavnom se danas može smatrati gotovim nakon što
su nestali posljednji čuvari uglavnom usmene i samo ponekad pisane tradicije
koja je ignorirana od nastajuće muzikologije, a kojima se etnomuzikologija bavi
tek posljednjih desetljeća. Baština patrijarhijskog napjeva je neiscrpno bogatstvo
koje u svojim melizmima i harmoničnim čarima otkriva spoj pučkih osjećaja u
modalitetima izvođenja s tradicijama liturgijskog cantus firmus.

Hrčak ID: 260034

URI
https://hrcak.srce.hr/260034

[italian]

Visits: 51 *