Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Korelacija kao sustavno-teološko i religiozno-pedagoško načelo

Đuro Zalar ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 235 Kb

str. 273-288

preuzimanja: 950

citiraj


Sažetak

U interdisciplinarnom pristupu autor u tri koraka razmatra značenje i domet načela korelacije: korelacija kao sustavno-teološko načelo (1), kao religiozno-pedagoško načelo (2), otvorena pitanja (3).
(1)Prema načelu korelacije, koje je u teologiju uveo Paul Tillich, kršćanska objava daje odgovor na čovjekova pitanja, a čovjek nadahnut objavom postavlja nova pitanja. Tako nastaje krug uzajamno ovisnih pitanja i odgovora, pri čemu treba uvijek imati u vidu da objava posve nadilazi čovjeka i njegov svijet. U svom doprinosu produbljivanju pojma korelacije Edward Schillebeeckx posebno ističe njen kritičko-produktivni karakter.
(2)Primjenom korelacije kao religiozno-pedagoškog načela školski vjeronauk je postao mjestom stvaralačkog međusobnog djelovanja suvremenog iskustva vjeroučenika i kršćanske vjere.
(3)Načelo korelacije prate dva temeljna problema. Prvi je opasnost antropološkog suženja sadržaja objave; opasnost reduciranja njene istine na momentalno ljudsko pitanje. Drugi problem je vezan uz pitanje, kako u vjeronaučnoj nastavi konkretno ostvariti korelaciju
vjeroučenikovog iskustva i sadržaja vjere.

Ključne riječi

korelacija; objava; iskustvo; školski vjeronauk

Hrčak ID:

24694

URI

https://hrcak.srce.hr/24694

Datum izdavanja:

7.9.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.747 *