Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

SUKLADNOST MARKETINŠKIH STRATEGIJA I TAKTIKA NA HRVATSKOME TRŽIŠTU DETERDŽENATA ZA PRANJE RUBLJA

Jadranka Ivanković


Puni tekst: hrvatski pdf 219 Kb

str. 394-417

preuzimanja: 3.157

citiraj


Sažetak

Cilj je rada istražiti sukladnost marketinških strategija i taktika na
hrvatskome tržištu deterdženata za pranje rublja. Istraženi su stavovi i ponašanja potrošača u Hrvatskoj radi utvrđivanja faktora i važnosti utjecaja na donošenje odluke o kupnji deterdženata za pranje rublja. Istraživanje je provedeno slanjem anketnog upitnika elektronskom poštom, pa su prikupljena 143 odgovorena upitnika. Od 31 ponuđene tvrdnje u anketnom upitniku izdvojeno je obradom rezultata 10 faktora grupiranih u pet elemenata marketinškog miksa; proizvod, cijena, marka, distribucija i predstavljanje.
Svaki je element marketinškoga miksa definiran sa dva najznačajnija faktora u dvije dimenzije. Sukladnost marketinških strategija i taktika za tri najznačajnija ponuđača deterdženata za pranje rublja ocijenjene su povezivanjem rezultata učinjenoga istraživanja i stratics analize i mixmap modela mapiranja elemenata marketinškoga miksa. Iz nalaza rada može se zaključiti da je zamjetan visoki stupanj sukladnosti marketinških strategija i taktika kod sva tri vodeća ponuđača deterdženata za pranje rublja, uz detektiranje prostora za buduća poboljšanja djelovanjem na području marketinškog elementa promocije i pripadajućih faktora. Rad je pokazao da hrvatski potrošači visoko vrednuju vodećeg domaćeg ponuđača deterdženata za pranje rublja uz naznaku mogućnosti za buduće jačanje tržišnih pozicija poboljšanjem
performansi u dimenzijama: ukupne razine kvalitete proizvoda, odgovornog pristupa proizvođača prema zajednici i okolišu i preporuka i učestalosti predstavljanja na prodajnome mjestu.

Ključne riječi

upravljanje marketingom; marketinška strategija i taktika; elementi marketinškoga miksa; stratics analiza; mixmap model mapiranja elemenata marketinškog miksa

Hrčak ID:

25696

URI

https://hrcak.srce.hr/25696

Datum izdavanja:

22.7.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.462 *