Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sljedivost prehrambenih proizvoda hrvatskih poduzeća

Dubravka Omejec
Mirjana Pejić Bach


Puni tekst: hrvatski pdf 975 Kb

str. 43-65

preuzimanja: 5.451

citiraj


Sažetak

Pojam sljedivosti (engl. traceability) javlja se kao važan element u proizvodnji hrane, a povezuje se sa identificiranjem proizvoda, praćenjem porijekla materijala i sirovina, te povijesnim praćenjem procesa proizvodnje, prerade, distribucije i prodaje. Sustavi sljedivosti postaju neizostavni dijelovi mehanizama za upravljanje sigurnošću i kvalitetom hrane. U radu je prikazana studija slučaja dizajniranja jednog modela sljedivosti za konkretno poduzeće koje se bavi proizvodnjom prehrambenih proizvoda. U okviru studije slučaja razvijen je model kojim su obuhvaćeni parametri praćenja proizvoda duž čitavog lanca, te između različitih partnera. Kako bi se utvrdilo u kojoj mjeri hrvatska prehrambena poduzeća primjenjuju koncept sljedivosti provedeno je empirijsko anketno istraživanje, koje je pokazalo da je postojanje sustava sljedivosti element koji utječe na sudjelovanje na tržištu Europske unije.

Ključne riječi

Sljedivost; kvaliteta; logičko modeliranje; inteligentni sustavi

Hrčak ID:

26122

URI

https://hrcak.srce.hr/26122

Datum izdavanja:

1.12.2007.

Posjeta: 9.485 *