Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Makroekonomske implikacija izgradnje prometne infrastrukture u Hrvatskoj

Vladimir Čavrak


Puni tekst: hrvatski pdf 314 Kb

str. 1-14

preuzimanja: 3.820

citiraj


Sažetak

Proteklih je godina Republika Hrvatska ostvarila relativno veća ulaganja
u izgradnju prometne infrastrukture u odnosu na ostale tranzicijske zemlje i u odnosu na
zemlje Europske unije. Time se željelo nadoknaditi povijesno zaostajanje u izgradnji suvremene
prometne infrastrukture, međutim tako dimenzionirana prometna ponuda nadmašuje
trenutnu i srednjoročnu projekciju prometne potražnje. To znači da se Republika Hrvatska
opredijelila za strategiju razvoja putem «viška prometne infrastrukture». S obzirom
na izrazitu oskudnost domaćega raspoloživog investicijskog kapitala te istodobno pogoršanje
eksterne ravnoteže, ovakav model razvoja ima nepovoljne učinke na ukupnu makroekonomsku
ravnotežu hrvatskoga gospodarstva što se očituje u porastu vanjskotrgovinskog i
proračunskog deficita. Ako se nastave zatečene tendencije, ovakav razvojni model može
utjecati na nepoželjno usporavanje gospodarskoga rasta. U ovom se radu analiziraju učinci
modela razvoja putem «viška prometne infrastrukture» te se predlaže korekcija modela
prema modelu balansiranog odnosa između ponude i potražnje prometne infrastrukture i
uvođenje novih pristupa u financiranju većim sudjelovanjem privatnog sektora.

Ključne riječi

Gospodarski razvoj; makroekonomska ravnoteža; prometna infrastruktura

Hrčak ID:

26186

URI

https://hrcak.srce.hr/26186

Datum izdavanja:

1.12.2004.

Posjeta: 4.679 *