hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa

Tena Perišin ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (291 KB) str. 153-174 preuzimanja: 1.717* citiraj
APA 6th Edition
Perišin, T. (2008). Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa. Politička misao, 45 (2), 153-174. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29026
MLA 8th Edition
Perišin, Tena. "Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa." Politička misao, vol. 45, br. 2, 2008, str. 153-174. https://hrcak.srce.hr/29026. Citirano 15.11.2019.
Chicago 17th Edition
Perišin, Tena. "Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa." Politička misao 45, br. 2 (2008): 153-174. https://hrcak.srce.hr/29026
Harvard
Perišin, T. (2008). 'Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa', Politička misao, 45(2), str. 153-174. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29026 (Datum pristupa: 15.11.2019.)
Vancouver
Perišin T. Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa. Politička misao [Internet]. 2008 [pristupljeno 15.11.2019.];45(2):153-174. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29026
IEEE
T. Perišin, "Televizijske vijesti – urednički odabir između politike, gledatelja i komercijalnih interesa", Politička misao, vol.45, br. 2, str. 153-174, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29026. [Citirano: 15.11.2019.]

Sažetak
Članak se bavi pitanjima selekcije vijesti u televizijskome mediju te analizira profesionalnost novinara u odabiru i prezentaciji televizijskih vijesti u odnosu između gledatelja, politike i komercijalnih interesa. Iako prihvaća ograničenja istraživanja selekcije vijesti s obzirom na političke, tehnološke, ekonomske i druge vanjske utjecaje, ovaj se rad ponajprije usredotočuje na specifičnosti televizijske informativne emisije imajući na umu ne samo sadržajne, nego i vizualne produkcijske i tehnološke karakteristike, te profesionalne kriterije u odabiru i obradbi vijesti. Emisije televizijskih vijesti upravo zbog svoje javne funkcije, u hijerarhiji televizijskih žanrova imaju najvišu poziciju, a televizijskim kućama u zakonskim dokumentima služe kao dokaz njihove društvene odgovornosti. Preispitivanje javne funkcije televizijskih vijesti pretpostavlja i kontinuirano istraživanje selekcije vijesti i informativnih faktora koji utječu na selekciju. Zaključci u ovom radu temelje se na pilot-istraživanju selekcije vijesti u središnjim informativnim emisijama u Hrvatskoj, s osobitim naglaskom na emisiju javne televizije Dnevnik. U ovom se radu, između ostaloga, daje pregled istraživanja selekcije vijesti i informativnih vrijednosti, definiraju televizijske vijesti kao žanr te u teoriju uvodi nova klasifikacija informativnih faktora koja je prethodno testirana kroz analizu sadržaja televizijskih informativnih emisija javne i komercijalnih televizija. Ovaj rad otvara put daljnjim istraživanjima selekcije vijesti te može imati višestruke koristi za unapređenje hrvatskoga televizijskog novinarstva u cjelini te podizanje profesionalnih standarda na višu razinu.

Ključne riječi
televizija; novinarstvo; politika; komercijalni interesi; informativni faktori; vrijednosti vijesti

Hrčak ID: 29026

URI
https://hrcak.srce.hr/29026

[engleski]

Posjeta: 2.758 *