hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.17 No.4-5 (96-97) Listopad 2008.

Prethodno priopćenje

MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska

Ivan BALABANIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Marko MUSTAPIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (217 KB) str. 647-669 preuzimanja: 836* citiraj
APA 6th Edition
BALABANIĆ, I. i MUSTAPIĆ, M. (2008). MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska. Društvena istraživanja, 17 (4-5 (96-97)), 647-669. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29430
MLA 8th Edition
BALABANIĆ, Ivan i Marko MUSTAPIĆ. "MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska." Društvena istraživanja, vol. 17, br. 4-5 (96-97), 2008, str. 647-669. https://hrcak.srce.hr/29430. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
BALABANIĆ, Ivan i Marko MUSTAPIĆ. "MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska." Društvena istraživanja 17, br. 4-5 (96-97) (2008): 647-669. https://hrcak.srce.hr/29430
Harvard
BALABANIĆ, I., i MUSTAPIĆ, M. (2008). 'MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska', Društvena istraživanja, 17(4-5 (96-97)), str. 647-669. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29430 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
BALABANIĆ I, MUSTAPIĆ M. MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska. Društvena istraživanja [Internet]. 31.10.2008. [pristupljeno 19.09.2018.];17(4-5 (96-97)):647-669. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29430
IEEE
I. BALABANIĆ i M. MUSTAPIĆ, "MEDIJSKA RETORIKA U PREDIZBORNOM RAZDOBLJU 2007. Analiza dnevnoga tiska", Društvena istraživanja, vol.17, br. 4-5 (96-97), str. 647-669, listopad 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29430. [Citirano: 19.09.2018.]

Sažetak
Analizom sadržaja šest dnevnih listova u parlamentarnoj
izbornoj kampanji 2007. godine pokušale su se utvrditi
glavne osobine medijskoga praćenja politike u predizbornom
razdoblju i glavne oblike političke retorike u izbornoj
kampanji. Pokazalo se da je došlo do vrlo velike medijske
bipolarizacije političke scene s naglaskom na HDZ i SDP.
Izborna kampanja protekla je bez naglašavanja konkretnih
društvenih problema, a glavna tema medijskoga praćenja
politike i političke komunikacije bili su upravo sami izbori i
stranačke predizborne aktivnosti. U retorici predstavnika
političkih stranaka prevladavala je afirmativna retorika,
odnosno prilozi s izjavama u kojima su se predstavnici
stranaka osvrtali na svoj rad, davali razna obećanja ili su
općenito pozitivno govorili o sebi i svojoj stranci. U približno
trećini priloga s izjavama političara, stranački su se akteri u
negativnom kontekstu osvrtali na druge stranke (isticali
njihove nedostatke ili nepovoljno govorili o drugoj stranci
općenito). Nuđenje rješenja konkretnih problema gotovo je
potpuno izostalo, a najzastupljenije su bile izjave u kojima su
političari davali samo općenita obećanja. Takvi rezultati
pokazuju da se u aktualnoj političkoj komunikaciji u Hrvatskoj
mogu prepoznati trendovi koji su u skladu s teorijama koje
govore o "pakiranju politike", stvaranju "političkoga spektakla"
i "medijskoj kolonizaciji politike".

Ključne riječi
analiza sadržaja; izborna kampanja; dnevni tisak; politička komunikacija; političke stranke

Hrčak ID: 29430

URI
https://hrcak.srce.hr/29430

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.765 *