hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima

Tena Perišin ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (297 KB) str. 63-86 preuzimanja: 1.896* citiraj
APA 6th Edition
Perišin, T. (2008). Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima. Medijska istraživanja, 14 (2), 63-86. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/31323
MLA 8th Edition
Perišin, Tena. "Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima." Medijska istraživanja, vol. 14, br. 2, 2008, str. 63-86. https://hrcak.srce.hr/31323. Citirano 26.05.2020.
Chicago 17th Edition
Perišin, Tena. "Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima." Medijska istraživanja 14, br. 2 (2008): 63-86. https://hrcak.srce.hr/31323
Harvard
Perišin, T. (2008). 'Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima', Medijska istraživanja, 14(2), str. 63-86. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/31323 (Datum pristupa: 26.05.2020.)
Vancouver
Perišin T. Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima. Medijska istraživanja [Internet]. 2008 [pristupljeno 26.05.2020.];14(2):63-86. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31323
IEEE
T. Perišin, "Televizijske vijesti: u potrazi za vrijednostima", Medijska istraživanja, vol.14, br. 2, str. 63-86, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31323. [Citirano: 26.05.2020.]

Sažetak
Na hrvatskom tržištu informativnog televizijskog programa igra se utakmica između javne i komercijalnih televizija. Hrvatska televizija (javna) i komercijalne televizije Nova TV i RTL proizvode i konsekutivno emitiraju svake večeri središnje dnevne informativne emisije koje nastoje biti glavni izvor informacija većini hrvatskih građana.
U ovom se radu prije svega žele utvrditi načela selekcije vijesti u središnjim emisijama televizijskih vijesti u Hrvatskoj. Hipoteza je da se u razdoblju od 2005. do 2008. godine središnja informativna emisija HRT-a Dnevnik, što se tiče odabira tema, informativnih vrijednosti i načina izvještavanja, znatno promijenila te se, sudeći prema selekciji vijesti, sve više približava komercijalnim televizijama. Iako je Dnevnik HRT-a u prosjeku i dalje najgledanija informativna emisija u Hrvatskoj, ona u posljednje vrijeme bilježi pad gledanosti. Takav je trend djelomice posljedica razvoja novih medija i internetskih portala koji omogućuju da se do najnovijih vijesti dođe odmah, a ne čeka emitiranje središnjih televizijskih vijesti. No, smanjenje interesa za središnju informativnu emisiju javne televizije može se protumačiti i zaokretom prema temama i načinu obrade primjerenijim komercijalnim televizijama. Provedeno istraživanje, analiza informativnih vrijednosti i tematske strukture televizijskih vijesti kroz analizu sadržaja pokazali su da se središnja emisija javne televizije, kada je riječ o selekciji vijesti, sve više približava komercijalnim televizijama.

Ključne riječi
televizijske vijesti; informativni program; selekcija vijesti; infor-mativne vrijednosti; informativni čimbenici

Hrčak ID: 31323

URI
https://hrcak.srce.hr/31323

[engleski]

Posjeta: 3.079 *