hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru

Nikola DOGAN ; Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Đakovo, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (9 MB) str. 201-225 preuzimanja: 329* citiraj
APA 6th Edition
DOGAN, N. (1996). Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru. Bogoslovska smotra, 66 (2-3), 201-225. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/32368
MLA 8th Edition
DOGAN, Nikola. "Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru." Bogoslovska smotra, vol. 66, br. 2-3, 1996, str. 201-225. https://hrcak.srce.hr/32368. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
DOGAN, Nikola. "Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru." Bogoslovska smotra 66, br. 2-3 (1996): 201-225. https://hrcak.srce.hr/32368
Harvard
DOGAN, N. (1996). 'Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru', Bogoslovska smotra, 66(2-3), str. 201-225. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/32368 (Datum pristupa: 29.10.2020.)
Vancouver
DOGAN N. Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru. Bogoslovska smotra [Internet]. 1996 [pristupljeno 29.10.2020.];66(2-3):201-225. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32368
IEEE
N. DOGAN, "Kršćaninova specifičnost u svijetu prema II. vatikanskom saboru", Bogoslovska smotra, vol.66, br. 2-3, str. 201-225, 1996. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/32368. [Citirano: 29.10.2020.]

Sažetak
Autor u svojem članku analizira postavke kršćaninove specifičnosti u svijetu prema dokumentima Drugoga vatikanskog sabora. U prvome dijelu on analizira biblijsku osnovu na temelju koje Sabor govori o kršćaninu. Uzimajući kao polazište pastoralnu konstituciju Gaudium et spes, autor upozorava da je temelj svakoga govora o kršćaninu njegova bogolikost, teomorfnost: Čovjek je stvoren na sliku Božju. U povijesti teologije ta je definicija imala različita tumačenja. Neki su teolozi držali da je bogolikost u ljudskome razumu, drugi da je to kreativnost ljudske naravi, neki opet da je to ljudski govor ili vladanje prirodom. Analizirajući biblijsku osnovu, autor ističe da je za saborske dokumente ljudska sloboda najbolja oznaka za sličnost čovjeka i Boga. Sloboda je u pravom smislu riječi kršćaninov identitet. Polazeći od slobode, Sabor ističe da je čovjek biće koje etički djeluje u svijetu. Na taj način on se trajno suobličava Kristu i tako postaje kršćanin. Kršćanin se u svijetu očituje kao čovjek tolerancije, demokracije i suživota. Kršćanin u svijetu ostvaruje civilizaciju ljubavi. Ocjenjujući saborsku antropologiju kao personalističku, autor zaključuje kako je kršćanin po naravi čovjek dijaloga, što je i temeljni put suvremene Crkve i njezina poslanja u svijetu.

Ključne riječi
»slika Božja«; »relacija i korelacija«; »trojstveni Bog«; »sloboda«; »kršćaninova etičnost«; »personalizam«; »civilizacija ljubavi«; »proces demokracije«; »dijalog«; »tolerancija«

Hrčak ID: 32368

URI
https://hrcak.srce.hr/32368

[njemački]

Posjeta: 613 *