hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Individualizirani pristup u poduci astmatične djece

Biserka Čičak
Eva Verona
Iva Mihatov-Štefanović

Puni tekst: engleski, pdf (182 KB) str. 231-238 preuzimanja: 415* citiraj
APA 6th Edition
Čičak, B., Verona, E. i Mihatov-Štefanović, I. (2008). An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children. Acta clinica Croatica, 47 (4), 231-238. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/34852
MLA 8th Edition
Čičak, Biserka, et al. "An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children." Acta clinica Croatica, vol. 47, br. 4, 2008, str. 231-238. https://hrcak.srce.hr/34852. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Čičak, Biserka, Eva Verona i Iva Mihatov-Štefanović. "An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children." Acta clinica Croatica 47, br. 4 (2008): 231-238. https://hrcak.srce.hr/34852
Harvard
Čičak, B., Verona, E., i Mihatov-Štefanović, I. (2008). 'An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children', Acta clinica Croatica, 47(4), str. 231-238. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/34852 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Čičak B, Verona E, Mihatov-Štefanović I. An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children. Acta clinica Croatica [Internet]. 2008 [pristupljeno 21.11.2019.];47(4):231-238. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/34852
IEEE
B. Čičak, E. Verona i I. Mihatov-Štefanović, "An Individualized Approach in the Education of Asthmatic Children", Acta clinica Croatica, vol.47, br. 4, str. 231-238, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/34852. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
Astma je najčešća kronična bolest dječje dobi koja se u velikom broju slučajeva može dobro kontrolirati, za što je uz točnu dijagnozu i odgovarajuću terapiju te kontrolu čimbenika okoline potreban i dobar obrazovni program kojem se jo. uvijek ne posvećuje dostatna pozornost. Upravo potaknuti tom činjenicom da velik broj astmatičara i njihovih roditelja nemaju dostatno znanje o astmi započeli smo prije šest godina program individualne poduke u koju su uključeni svi roditelji i djeca u dobi iznad sedam godina. Pratili smo skupinu od 58 astmatičara koji su prvi prošli individualni program poduke u godini prije te u godini nakon provođenja individualne poduke. Uvjeti za uključivanje u ispitivanje su bili dob iznad sedam godina, dijagnoza trajne astme prema smjernicama GINA te praćenje astmatičara godinu dana prije provođenja individualne poduke. Uspoređivali smo broj egzacerbacija astme, hospitalizacija zbog astme, broj dana sa simptomima astme, srednju vrijednost forsiranog ekspiracijskog volumena u prvoj sekundi (FEV1) te srednju dozu inhalacijskog kortikosteroida (IKS) u godini prije te u godini nakon provođenja individualne poduke. Rezultati ovoga ispitivanja pokazali su da je u bolesnika nakon provođenja individualnog programa poduke statistički značajno smanjen broj egzacerbacija astme (p<0,0001), broj hospitalizacija zbog astme (p=0,0236), broj dana sa simptomima astme (p<0,0001), uza značajan porast FEV1 (p<0,0001), a sve to s nižom srednjom dozom IKS (p<0,0001). Može se zaključiti kako dodatak individualne poduke u liječenju djece astmatičara omogućuje bolju kontrolu bolesti (smanjen broj hospitalizacija i egzacerbacija astme, porast FEV1) uz nižu dozu IKS, čemu sigurno doprinosi bolje znanje djece i roditelja o astmi, o provođenju samokontrole, praćenje pisanog plana liječenja, kontrola čimbenika okoline, uz značajnu suradljivost bolesnika i roditelja u liječenju astme.

Ključne riječi
Astma - psihologija; Poduka bolesnika; Znanje - stavovi, praksa; Kvaliteta života; Samopomoć; Dijete

Hrčak ID: 34852

URI
https://hrcak.srce.hr/34852

[engleski]

Posjeta: 840 *