hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA

Hicela Ivon ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, doc (291 KB) str. 21-38 preuzimanja: 2.492* citiraj
APA 6th Edition
Ivon, H. i Sindik, J. (2008). POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA. Magistra Iadertina, 3 (1), 21-38. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/35618
MLA 8th Edition
Ivon, Hicela i Joško Sindik. "POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA." Magistra Iadertina, vol. 3, br. 1, 2008, str. 21-38. https://hrcak.srce.hr/35618. Citirano 10.07.2020.
Chicago 17th Edition
Ivon, Hicela i Joško Sindik. "POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA." Magistra Iadertina 3, br. 1 (2008): 21-38. https://hrcak.srce.hr/35618
Harvard
Ivon, H., i Sindik, J. (2008). 'POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA', Magistra Iadertina, 3(1), str. 21-38. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/35618 (Datum pristupa: 10.07.2020.)
Vancouver
Ivon H, Sindik J. POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA. Magistra Iadertina [Internet]. 2008 [pristupljeno 10.07.2020.];3(1):21-38. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35618
IEEE
H. Ivon i J. Sindik, "POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA", Magistra Iadertina, vol.3, br. 1, str. 21-38, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35618. [Citirano: 10.07.2020.]

Sažetak
U radu se analiziraju rezultati dijela šireg empirijskog istraživanja o utjecaju interakcije djeteta s lutkom na ponašanje i igru djece , i to onog dijela čiji je cilj ispitivanje povezanosti odgojiteljeve emocionalne empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te obilježja njihove spontane igre u dječjem vrtiću. Utvrđeno je da postoji povezanost između odgojiteljičine empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te određenim aspektima dječje spontane igre.
Djeca iz odgojnih skupina, koje vode više empatične i maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina), procijenjena su kao više prosocijalna, dok su kod manje empatičnih i maštovitih odgojiteljica (kontrolna skupina) djeca procijenjena kao više agresivna.
Rezultati praćenja dječje spontane igre ukazuju da su u djece koju vode više empatične i više maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina odgojiteljica) zastupljenije igre mašte, posebice simboličke igre s lutkom, te praktično-radne aktivnosti, u maloj skupini ili u paru. Kod kontrolne skupine odgojiteljica, u djece su značajno više zastupljene društvene i didaktičke igre s pravilima, te sportske igre.

Ključne riječi
agresivno ponašanje; dječja igra; emocionalna empatija; mašta; prosocijalno ponašanje

Hrčak ID: 35618

URI
https://hrcak.srce.hr/35618

[engleski]

Posjeta: 4.746 *