Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST EMPATIJE I MAŠTE ODGOJITELJA S NEKIM KARAKTERISTIKAMA PONAŠANJA I IGRE PREDŠKOLSKOG DJETETA

Hicela Ivon ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica, Zagreb


Puni tekst: hrvatski doc 291 Kb

str. 21-38

preuzimanja: 3.211

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju rezultati dijela šireg empirijskog istraživanja o utjecaju interakcije djeteta s lutkom na ponašanje i igru djece , i to onog dijela čiji je cilj ispitivanje povezanosti odgojiteljeve emocionalne empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te obilježja njihove spontane igre u dječjem vrtiću. Utvrđeno je da postoji povezanost između odgojiteljičine empatije i mašte s prosocijalnim i agresivnim ponašanjem djece, te određenim aspektima dječje spontane igre.
Djeca iz odgojnih skupina, koje vode više empatične i maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina), procijenjena su kao više prosocijalna, dok su kod manje empatičnih i maštovitih odgojiteljica (kontrolna skupina) djeca procijenjena kao više agresivna.
Rezultati praćenja dječje spontane igre ukazuju da su u djece koju vode više empatične i više maštovite odgojiteljice (eksperimentalna skupina odgojiteljica) zastupljenije igre mašte, posebice simboličke igre s lutkom, te praktično-radne aktivnosti, u maloj skupini ili u paru. Kod kontrolne skupine odgojiteljica, u djece su značajno više zastupljene društvene i didaktičke igre s pravilima, te sportske igre.

Ključne riječi

agresivno ponašanje; dječja igra; emocionalna empatija; mašta; prosocijalno ponašanje

Hrčak ID:

35618

URI

https://hrcak.srce.hr/35618

Datum izdavanja:

13.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.596 *