hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU

Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica u Zagrebu
Radmila Basta-Frljić ; Dječji vrtić Dugo Selo

Fulltext: croatian, doc (274 KB) pages 147-169 downloads: 3.514* cite
APA 6th Edition
Sindik, J. & Basta-Frljić, R. (2008). POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU. Magistra Iadertina, 3 (1), 147-169. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/35625
MLA 8th Edition
Sindik, Joško and Radmila Basta-Frljić. "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU." Magistra Iadertina, vol. 3, no. 1, 2008, pp. 147-169. https://hrcak.srce.hr/35625. Accessed 15 Aug. 2020.
Chicago 17th Edition
Sindik, Joško and Radmila Basta-Frljić. "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU." Magistra Iadertina 3, no. 1 (2008): 147-169. https://hrcak.srce.hr/35625
Harvard
Sindik, J., and Basta-Frljić, R. (2008). 'POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU', Magistra Iadertina, 3(1), pp. 147-169. Available at: https://hrcak.srce.hr/35625 (Accessed 15 August 2020)
Vancouver
Sindik J, Basta-Frljić R. POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU. Magistra Iadertina [Internet]. 2008 [cited 2020 August 15];3(1):147-169. Available from: https://hrcak.srce.hr/35625
IEEE
J. Sindik and R. Basta-Frljić, "POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU", Magistra Iadertina, vol.3, no. 1, pp. 147-169, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/35625. [Accessed: 15 August 2020]

Abstracts
Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.

Keywords
povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament

Hrčak ID: 35625

URI
https://hrcak.srce.hr/35625

[english]

Visits: 4.935 *