hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja

Milan Šimunović ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Područni studij teologije u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 179-206 preuzimanja: 691* citiraj
APA 6th Edition
Šimunović, M. (2003). Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja. Crkva u svijetu, 38 (2), 179-206. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/38836
MLA 8th Edition
Šimunović, Milan. "Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja." Crkva u svijetu, vol. 38, br. 2, 2003, str. 179-206. https://hrcak.srce.hr/38836. Citirano 06.05.2021.
Chicago 17th Edition
Šimunović, Milan. "Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja." Crkva u svijetu 38, br. 2 (2003): 179-206. https://hrcak.srce.hr/38836
Harvard
Šimunović, M. (2003). 'Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja', Crkva u svijetu, 38(2), str. 179-206. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/38836 (Datum pristupa: 06.05.2021.)
Vancouver
Šimunović M. Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja. Crkva u svijetu [Internet]. 2003 [pristupljeno 06.05.2021.];38(2):179-206. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/38836
IEEE
M. Šimunović, "Odgoj vjere u situaciji etičkog relativizma i pedagoškog pesimizma. Suočenje vjeroučitelja s postmodemom svijesti i potreba trajnog usavršavanja", Crkva u svijetu, vol.38, br. 2, str. 179-206, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/38836. [Citirano: 06.05.2021.]

Sažetak
Autor polazi od konstatacije da je u traženju razloga
određenog nesnalaženja u katehetskom procesu, a pogotovo
slabijeg uključivanja djece i mladih u kršćansku zajednicu, umjesto
prebacivanja odgovornosti na pojedine odgojne čimbenike,
potrebno hrabrije suočenje s promjenama u svijetu kojima još ne
možemo predvidjeti smjer ni ishod. Postmoderna svijest unijela je
zbunjenost i etički relativizam na području mišljenja i kulture
življenja, koja. se sve manje temelji na kršćanskim načelima. To ne
bi smio biti razlog za pedagoški pesimizam i rezignaciju, nego
izazov za premišljanje i preusmjerenje projekta odgoja vjere.
Uočavajući pitanja na koja je promijenjeni suvremeni čovjek
sve osjetljiviji, odgoj vjere mora tragati za takvim projektom koji
će kršćanski pogled na svijet i život prikazati značajnijim i
perspektivnijim od mnogih koji se nude na "veletržnici života".
Uzimajući u obzir činjenicu da Crkva u školi ima jednu od
nojboh'ih šansi da se susretne s mladom generacijom, autor
smatra daje u tome od presudne važnosti uloga vjeroučitelja. On
međutim mora biti svjestan da trojnim usavršavanjem mora
stjecati odgovarajuće kompetencije kako bi mogao biti što
sposobniji posrednik susreta Boga i čovjeka u svijetu koji se nezaustavljivo mijenja. Pritom se zadržava na odgojnoj, promotivnoj,
religioznoj, komunikacijskoj, eklezijalnoj i obraćeničkoj
kompetenciji, pokazujući kako su one ključ za kreativno
predvođenje vjeronaučnog procesa. Dakako, od posebne je
važnosti veće i organiziranije uključivanje u taj proces svih
odgojnih čimbenika, osobito obitelji i župne zajednice, bez čega se
kriza religioznog odgoja, posebno vjeronauka u školi, može samo
produbljivati. Novi lik vjeroučitelja i novi način suradnje svih
odgojnih čimbenika jamstvo je za kvalitetniji vjeronauk koji vodi
prihvaćanju kršćanskog projekta mišljenja i djelovanja, a time i
preusmjerenju nekih negativnih procesa.

Ključne riječi
postmoderna (svijest); etički relativizam; novi humanizam; trajno usavršavanje; nova slika Boga i čovjeka; specifične kompetencije vjeroučitelja; suradnički odnos odgojnih čimbenika (vjeroučitelja, roditelja, župne zajednice)

Hrčak ID: 38836

URI
https://hrcak.srce.hr/38836

[engleski]

Posjeta: 1.156 *