hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima

Zrinka Ristić Dedić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7520-2139 ; Institut za društvena istraživanja - Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Puni tekst: hrvatski, pdf (229 KB) str. 1-20 preuzimanja: 1.426* citiraj
APA 6th Edition
Ristić Dedić, Z. (2009). Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima. Psihologijske teme, 18 (1), 1-20. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/39914
MLA 8th Edition
Ristić Dedić, Zrinka. "Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima." Psihologijske teme, vol. 18, br. 1, 2009, str. 1-20. https://hrcak.srce.hr/39914. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Ristić Dedić, Zrinka. "Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima." Psihologijske teme 18, br. 1 (2009): 1-20. https://hrcak.srce.hr/39914
Harvard
Ristić Dedić, Z. (2009). 'Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima', Psihologijske teme, 18(1), str. 1-20. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/39914 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Ristić Dedić Z. Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima. Psihologijske teme [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.09.2021.];18(1):1-20. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/39914
IEEE
Z. Ristić Dedić, "Prikaz metodoloških i analitičkih pristupa u mikrorazvojnim istraživanjima", Psihologijske teme, vol.18, br. 1, str. 1-20, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/39914. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Ovaj rad opisuje metodologiju mikrorazvojnih istraživanja, te sadrži pregled najčešćih pristupa u analizi mikrorazvojnih podataka. Pod mikrorazvojnim istraživanjima podrazumijeva se metodološki pristup u kojem se ispitanici opetovano u relativno kratkim vremenskim intervalima izlažu situaciji učenja kako bi se istraživali procesi promjena u znanju, vještinama i razumijevanju (Granott i Parziale, 2002). Blizina i intenzitet opažanja u tim istraživanjima, kao i bogatstvo prikupljenih (kvalitativnih i kvantitativnih) podataka, omogućuju pristup tekućim procesima učenja, kao i praćenje toga kako učenici konstruiraju novo znanje i razvijaju strategije rada na zadacima. Zbog detaljnosti podataka o doživljajima i ponašanjima pojedinih ispitanika u vrijeme promjena, metoda je prikladna za ispitivanje individualnih razlika u procesima učenja i razvoja.
Složenost metodologije mikrorazvojnih istraživanja nije, međutim, dovoljno praćena uporabom prikladnih analitičkih postupaka. Priroda i struktura podataka iz mikrorazvojnih istraživanja ne odgovara zahtjevima standardnih analitičkih metoda (npr. analizi varijance), a primjenom isključivo deskriptivnih analiza i grafičkog prikazivanja podataka se ispuštaju važni podaci o procesima promjena, i onemogućuje se testiranje složenih istraživačkih hipoteza.
Statističko modeliranje mikrorazvojnih podataka predstavlja obećavajuće analitičko rješenje, ali tek treba ući u širu primjenu. U radu su ukratko prikazani primjeri modeliranja podataka koje predlažu Cheshire i sur. (2007).

Ključne riječi
mikrorazvojna istraživanja; mjerenje procesa promjena; analiza podataka

Hrčak ID: 39914

URI
https://hrcak.srce.hr/39914

[engleski]

Posjeta: 2.007 *