hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.18 No.4-5 (102-103) Listopad 2009.

Izvorni znanstveni članak

UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?

Goran MILAS   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7202-3338 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Ivana FERIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (433 KB) str. 649-671 preuzimanja: 606* citiraj
APA 6th Edition
MILAS, G. i FERIĆ, I. (2009). UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?. Društvena istraživanja, 18 (4-5 (102-103)), 649-671. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/42591
MLA 8th Edition
MILAS, Goran i Ivana FERIĆ. "UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?." Društvena istraživanja, vol. 18, br. 4-5 (102-103), 2009, str. 649-671. https://hrcak.srce.hr/42591. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
MILAS, Goran i Ivana FERIĆ. "UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?." Društvena istraživanja 18, br. 4-5 (102-103) (2009): 649-671. https://hrcak.srce.hr/42591
Harvard
MILAS, G., i FERIĆ, I. (2009). 'UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?', Društvena istraživanja, 18(4-5 (102-103)), str. 649-671. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/42591 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
MILAS G, FERIĆ I. UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?. Društvena istraživanja [Internet]. 30.10.2009. [pristupljeno 21.09.2018.];18(4-5 (102-103)):649-671. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42591
IEEE
G. MILAS i I. FERIĆ, "UTJEČE LI PRODULJENJE OBVEZNOGA ŠKOLOVANJA NA SMANJENJE STOPE RANOGA PREKIDANJA ŠKOLOVANJA?", Društvena istraživanja, vol.18, br. 4-5 (102-103), str. 649-671, listopad 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42591. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
U radu su analizirani statistički podaci o raznim obilježjima
obrazovnih sustava i obrazovne učinkovitosti na uzorku 33
europske države u sastavu EU-a ili u procesu pridruživanja s
ciljem procjene učinaka produljenja obveznoga školovanja na
stopu ranoga prekidanja školovanja. Regresijskom se analizom
nastojalo utvrditi je li broj godina obveznoga školovanja
relevantan prediktor stope odustajanja od školovanja i
očekivanoga trajanja školovanja, dok je kvazieksperimentalna
metodologija primijenjena kako bi se procijenili učinci
produljenja obveznog obrazovanja na smanjenje stope
odustajanja od školovanja. Kako su pokazale regresijske analize,
trajanje obveznoga školovanja nije, uz parcijalizaciju drugih
relevantnih varijabli, znatnije korelirano sa stopom ranoga
prekidanja školovanja. Kvazieksperimentalni pristup analizi
produljenja obveznoga školovanja ne govori u prilog
učinkovitosti takve vrste intervencije. Uočeno smanjenje stope
odustajanja od školovanja razložnije je pripisati dugoročnom
trendu ili slučajnim vremenskim kolebanjima nego samoj
intervenciji. Ipak, postojeći podaci ne mogu opravdati ni konačan
zaključak o neučinkovitosti uvođenja produljenja obveznoga
školovanja zbog nemogućnosti praćenja dugoročnih nego samo
neposrednih učinaka.

Ključne riječi
rano prekidanje školovanja; trajanje obveznoga školovanja; produljenje obveznoga školovanja

Hrčak ID: 42591

URI
https://hrcak.srce.hr/42591

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.226 *