hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj ekonomskih i kulturnih faktora na televizijsku produkciju u malim nacijama

Auksė Balčytienė ; Department of Public Communications, Faculty of Political
Kristina Juraitė ; Department of Public Communications, Faculty of Political

Puni tekst: engleski, pdf (184 KB) str. 33-47 preuzimanja: 6.910* citiraj
APA 6th Edition
Balčytienė, A. i Juraitė, K. (2009). Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations. Medijska istraživanja, 15 (2), 33-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/46039
MLA 8th Edition
Balčytienė, Auksė i Kristina Juraitė. "Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations." Medijska istraživanja, vol. 15, br. 2, 2009, str. 33-47. https://hrcak.srce.hr/46039. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Balčytienė, Auksė i Kristina Juraitė. "Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations." Medijska istraživanja 15, br. 2 (2009): 33-47. https://hrcak.srce.hr/46039
Harvard
Balčytienė, A., i Juraitė, K. (2009). 'Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations', Medijska istraživanja, 15(2), str. 33-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/46039 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Balčytienė A, Juraitė K. Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations. Medijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.09.2021.];15(2):33-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/46039
IEEE
A. Balčytienė i K. Juraitė, "Impact of Economic and Cultural Factors on Television Production in Small Nations", Medijska istraživanja, vol.15, br. 2, str. 33-47, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/46039. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Analizirajući litvansku televizijsku produkciju (raznolikost i televizijsku proizvodnju
vijesti na javnim i komercijalnim postajama), rasprava se kreće na nekoliko
razina analize. Konkretno, ovaj rad pozornost usmjerava prema ekonomskim i
novinarskim kulturnim parametrima kao ključnim faktorima koji utječu na promjene
u suvremenim medijima u Litvi a drugim malim baltičkim nacijama. Kao što
medijska praksa otkriva, liberalizacija medija, postepena tranzicija sa državno financiranog
na tržišno usmjereni model i uvjeti profesionalnog novinarstva koji se
mijenjaju, učinila je medije tri baltičkih država vrlo osjetljive na tržišne mehanizmi.
S druge strane, malo medijsko tržište, smanjujuće mogućnosti medijskog
oglašavanja i rastuća konkurencija između medijskih igrača postavljaju pogodne
uvjete za komercijalizaciju i popularizaciju medijskog sadržaja. Kulturni pak faktor
nije od manje važnosti pri procijeni televizijskih produkcijskih posebnosti u
zemljama mlade demokracije. Na temelju empirijskih dokaza (analiza televizijske
produkcije na različitim kanalima), autorice opažaju sve veći naglasak na zabavnim
i laganim programima, a manje informativnih i analitičkih programa na javnim
i komercijalnim televizijama. U isto vrijeme, primijećena su nastojanja da se
održi novinarski profesionalizam (raznoliko i usklađeno izvještavanje) u televizijskim
informativnim programima.

Ključne riječi
baltički mediji; litvanska televizijska produkcija; malo tržište; novinarska kultura; javni interes; javna služba; komercijalizacija

Hrčak ID: 46039

URI
https://hrcak.srce.hr/46039

[engleski]

Posjeta: 7.350 *