hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost

Aleksandar Mijatović

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 109-135 preuzimanja: 3.120* citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. (2004). Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost. FLUMINENSIA, 16 (1-2), 109-135. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/4359
MLA 8th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost." FLUMINENSIA, vol. 16, br. 1-2, 2004, str. 109-135. https://hrcak.srce.hr/4359. Citirano 04.07.2020.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost." FLUMINENSIA 16, br. 1-2 (2004): 109-135. https://hrcak.srce.hr/4359
Harvard
Mijatović, A. (2004). 'Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost', FLUMINENSIA, 16(1-2), str. 109-135. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/4359 (Datum pristupa: 04.07.2020.)
Vancouver
Mijatović A. Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost. FLUMINENSIA [Internet]. 2004 [pristupljeno 04.07.2020.];16(1-2):109-135. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4359
IEEE
A. Mijatović, "Reklamni diskurz, spolna razlika i rodna stvarnost", FLUMINENSIA, vol.16, br. 1-2, str. 109-135, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/4359. [Citirano: 04.07.2020.]

Sažetak
Težište rada je na učincima refleksivnog pogleda u vizualnim medijima i njihovom predstavljanju spola/roda. Refleksivni pogled upliće gledatelja u sliku, lišavajući ga time njezinog predmeta da bi mu potom bio vraćen kao predmet želje. U reklamama ne predstavlja samo spolnost robu, već potonja, u skladu s Marxovom definicijom fetišističkog karaktera robe, otkriva dimenziju i aspekte spolnosti koji su se prije otimali viđenju. Iz oblika robe proizlaze učinci retroverzije (Lacan) prema kojima spolnost predstavlja robu, umjesto obrnuto. Promatračka pozicija refleksivnog pogleda nije definirana oprekama poput subjekt-objekt, aktivno-pasivno, muško-žensko. Prije je to međuprostor između utemeljujućih i odbačenih identifikacija. Ove druge su iz te utemeljujuće perspektive besmislene i nespoznatljive, ali se u «njihovoj sjeni» okuplja cjelokupno vizualno polje, odnosno djelokrug/vidokrug slike.

Ključne riječi
refleksivni pogled; spol/rod; reklama; vizualni mediji; fetiš; prerušavanje (maskiranje)

Hrčak ID: 4359

URI
https://hrcak.srce.hr/4359

[engleski]

Posjeta: 4.126 *