hrcak mascot   Srce   HID

Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, Vol.19 No.1 Prosinac 1982.

Izvorni znanstveni članak

O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI

Tekla Domotor

Puni tekst: hrvatski, pdf (4 MB) str. 87-91 preuzimanja: 338* citiraj
APA 6th Edition
Domotor, T. (1982). O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI. Narodna umjetnost, 19 (1), 87-91. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/51036
MLA 8th Edition
Domotor, Tekla. "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI." Narodna umjetnost, vol. 19, br. 1, 1982, str. 87-91. https://hrcak.srce.hr/51036. Citirano 24.10.2018.
Chicago 17th Edition
Domotor, Tekla. "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI." Narodna umjetnost 19, br. 1 (1982): 87-91. https://hrcak.srce.hr/51036
Harvard
Domotor, T. (1982). 'O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI', Narodna umjetnost, 19(1), str. 87-91. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/51036 (Datum pristupa: 24.10.2018.)
Vancouver
Domotor T. O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI. Narodna umjetnost [Internet]. 15.12.1982. [pristupljeno 24.10.2018.];19(1):87-91. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/51036
IEEE
T. Domotor, "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI", Narodna umjetnost, vol.19, br. 1, str. 87-91, prosinac 1982. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/51036. [Citirano: 24.10.2018.]

Sažetak
Pošavši od konstatacije da nema općeprihvaćene definicije folklorne drame, autorica upozorava i na neujednačenost terminologije. Analizira određenja folklorne drame uobičajena u povijesti kazališta i primjećuje da ona ne mogu zadovoljiti folkloristiku kojoj je potrebna drugačija definicija. Između termina folklorna drama i folklorna igra odlučuje se za folklornu igru, jer drama pretpostavlja svjesni sukob među pojedincima i društvenim grupama, a u folklornim igrama većinom nailazimo na pasivno podnošenje sudbine. Unutar folklorne drame folkloristi razlikuju: 1) mitsko-magijskooreligijske igre, 2) burleskne igre, farse i 3) historijske, pseudohistorijske ili romantične igre. Ta podjela donekle odgovara podjeli kojom se sluzi L. Smidt. Nakon što je navela primjere za spomenute kategorije, autorica primjećuje da su neke od kategorija u opadanju iii su sasvim nestale, dok s druge strane usprkos popularnosti folklornih igara u profesionalnim i amaterskim kazalištima i u audiovizualnim medijima dolazi do ozbiljnih pogrešaka u njihovoj prezentaciji, pa kao rezultat dobijamo lažni folklor. Potreba za stvaralačkim izražavanjem stvorit će prije ili kasnije novi tip folklorne igre s novim značenjima mita, magije i društvenih sukoba.

Hrčak ID: 51036

URI
https://hrcak.srce.hr/51036

Posjeta: 496 *