hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI

Jasmina IVŠAC PAVLIŠA ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (379 KB) str. 279-303 preuzimanja: 2.171* citiraj
APA 6th Edition
IVŠAC PAVLIŠA, J. (2010). ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI. Društvena istraživanja, 19 (1-2 (105-106)), 279-303. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/52207
MLA 8th Edition
IVŠAC PAVLIŠA, Jasmina. "ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 1-2 (105-106), 2010, str. 279-303. https://hrcak.srce.hr/52207. Citirano 10.04.2020.
Chicago 17th Edition
IVŠAC PAVLIŠA, Jasmina. "ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI." Društvena istraživanja 19, br. 1-2 (105-106) (2010): 279-303. https://hrcak.srce.hr/52207
Harvard
IVŠAC PAVLIŠA, J. (2010). 'ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI', Društvena istraživanja, 19(1-2 (105-106)), str. 279-303. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/52207 (Datum pristupa: 10.04.2020.)
Vancouver
IVŠAC PAVLIŠA J. ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI. Društvena istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 10.04.2020.];19(1-2 (105-106)):279-303. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/52207
IEEE
J. IVŠAC PAVLIŠA, "ATIPIČNI KOMUNIKACIJSKI RAZVOJ I SOCIOADAPTIVNO FUNKCIONIRANJE U RANOJ DOBI", Društvena istraživanja, vol.19, br. 1-2 (105-106), str. 279-303, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/52207. [Citirano: 10.04.2020.]

Sažetak
Poremećaji komunikacije koji nadilaze probleme s
"progovaranjem" ozbiljan su i čest problem s kojim se suočavaju
roditelji i šira okolina u kojoj dijete odrasta. Društva u kojima
postoje sustavi rane intervencije uz pravodobno prepoznavanje
poremećaja iz autističnoga spektra uključuju dijete u rane
interventne programe. Kako se u Republici Hrvatskoj još uvijek
nedovoljno pozornosti posvećuje ranome razvoju i odstupanjima,
nerazumijevanje razvojnih fenomena utječe na gubitak intuicije i
nesnalaženje u odgojnim postupcima kod roditelja i odgojitelja.
Psihološko-logopedska procjena djece prosječne kronološke dobi
3,6 (N=30) koja dolaze na obradbu u Centar za rehabilitaciju
Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta zato što ne govore
otkriva ozbiljne probleme u socijalnoj komunikaciji (ograničeno
razumijevanje jezika, nesustavno odgovaranje na komunikaciju,
komuniciranje za malen broj svrha). Kako ne postoje podaci o
tome kako se ista djeca prilagođuju na svakodnevicu, roditelji su
ispitani telefonom te je proveden kratki upitnik. Dobiveni rezultati
pokazuju da se djeca s komunikacijskim poremećajima teško
prilagođuju redovitim predškolskim programima, a nerijetko
ostaju bez ikakva oblika predškolskoga obrazovanja i terapije. U
interpretaciji rezultata otvaraju se razna društvena pitanja: o
razini svijesti o poremećajima iz autističnoga spektra,
centraliziranosti dijagnostičkih usluga u glavnim gradovima i
ulozi roditelja u prilagodbi djece na svakodnevni život.

Ključne riječi
atipični komunikacijski razvoj; socijalna kognicija; rana intervencija; prilagodba; predškolski sustav obrazovanja

Hrčak ID: 52207

URI
https://hrcak.srce.hr/52207

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.468 *