hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske

Zdenka Čukelj ; Poslijediplomski studij, Učiteljski fakultet u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (167 KB) str. 267-288 preuzimanja: 1.403* citiraj
APA 6th Edition
Čukelj, Z. (2009). Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske. Socijalna ekologija, 18 (3-4), 267-288. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/54109
MLA 8th Edition
Čukelj, Zdenka. "Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske." Socijalna ekologija, vol. 18, br. 3-4, 2009, str. 267-288. https://hrcak.srce.hr/54109. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Čukelj, Zdenka. "Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske." Socijalna ekologija 18, br. 3-4 (2009): 267-288. https://hrcak.srce.hr/54109
Harvard
Čukelj, Z. (2009). 'Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske', Socijalna ekologija, 18(3-4), str. 267-288. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/54109 (Datum pristupa: 28.11.2020.)
Vancouver
Čukelj Z. Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske. Socijalna ekologija [Internet]. 2009 [pristupljeno 28.11.2020.];18(3-4):267-288. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54109
IEEE
Z. Čukelj, "Mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o prirodnoj i kulturnoj baštini u osnovnim školama Republike Hrvatske", Socijalna ekologija, vol.18, br. 3-4, str. 267-288, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54109. [Citirano: 28.11.2020.]

Sažetak
U članku se analizira ostvarivanje izvanučionične nastave u osnovnim školama Nizinske i Primorske Hrvatske te mogućnosti sudjelovanja učenika od V. do VIII. razreda u upoznavanju okoliša, odnosno prirodne i kulturne baštine u zavičaju. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku 230 osnovnih škola Nizinske i Primorske Hrvatske koje pohađa 55.374 učenika od V. do VIII. razreda. Istraživanjem je utvrđeno: da se većina učenika upoznaje s okolišem lokalne sredine na redovnoj nastavi; u obje se prirodno- eografske regije ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj se upoznaje kulturna baština, a najčešće je vezana uz upoznavanje usmene i pisane baštine te dvoraca i utvrda; u osnovnim se školama rjeđe ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj se učenici upoznaju sa spomenicima prirode, tlom, jezerima i rijekama te većina učenika nema mogućnosti stjecanja znanja i spoznaja o njima u neposrednoj stvarnosti; o društveno-gospodarskim obilježjima uči se/poučava u većini škola nizinskog i primorskog dijela Hrvatske; najzastupljeniji su projekti s temama o kulturnoj baštini te je u njih uključeno najviše učenika. Prema rezultatima istraživanja zaključeno je da se u osnovnim školama Nizinske i Primorske Hrvatske ostvaruje izvanučionična nastava na kojoj učenici stječu znanja, spoznaje i vještine o okolišu zavičaja, te da između i unutar prirodno- eografskih regija Republike Hrvatske, postoje razlike u mogućnostima učenika u upoznavanju prirodne i kulturne.

Ključne riječi
okoliš; prirodna i kulturna baština; izvanučionična nastava; projektna nastava

Hrčak ID: 54109

URI
https://hrcak.srce.hr/54109

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.942 *