Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Pedagoške implikacije obrazovanja turističkih kadrova za interkulturalne odnose

Vesna Bedeković ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici, Virovitica, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski doc 62 Kb

str. 194-199

preuzimanja: 767

citiraj


Sažetak

Interkulturalna dimenzija turizma temelji se na njegovim osnovnim sastavnicama: susretu, kontaktu, komunikaciji, dijalogu, razmjeni informacija te razumijevanju i međusobnom prihvaćanju. Kontakti između turista, turističkih djelatnika i stanovništva receptivnog područja kao pripadnika različitih kultura pritom podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma kao poveznici ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera. Uspješno ovladavši ekonomskim, organizacijskim i tržišnim funkcijama, suvremeni turizam vlastiti razvoj sve intenzivnije usmjerava prema društveno – humanističkoj, kulturološkoj i obrazovnoj sferi. Iako se pedagoškim i komunikacijskim pitanjima razvoja turizma u novije vrijeme počinje pridavati sve veća pozornost, u ovom je području još uvijek razvidan izostanak relevantnih teorijskih i empirijskih spoznaja. U tom kontekstu obrazovanje za interkulturalne odnose, usmjereno na usvajanje osnovnih pojmova u području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica, predstavlja nezaobilazni čimbenik razvoja stručnih kadrova u turizmu, čineći temeljnu pretpostavku procesa međusobnog upoznavanja i razumijevanja različitih kultura.

Ključne riječi

interkulturalna dimenzija turizma; komunikacija; obrazovanje za interkulturalne odnose; stručni kadrovi u turizmu

Hrčak ID:

54804

URI

https://hrcak.srce.hr/54804

Datum izdavanja:

18.3.2010.

Posjeta: 1.450 *