hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području

Ivana Jugović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (269 KB) str. 77-98 preuzimanja: 966* citiraj
APA 6th Edition
Jugović, I. (2010). Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području. Sociologija i prostor, 48 (1 (186)), 77-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/55439
MLA 8th Edition
Jugović, Ivana. "Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području." Sociologija i prostor, vol. 48, br. 1 (186), 2010, str. 77-98. https://hrcak.srce.hr/55439. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Jugović, Ivana. "Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području." Sociologija i prostor 48, br. 1 (186) (2010): 77-98. https://hrcak.srce.hr/55439
Harvard
Jugović, I. (2010). 'Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području', Sociologija i prostor, 48(1 (186)), str. 77-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/55439 (Datum pristupa: 29.03.2020.)
Vancouver
Jugović I. Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području. Sociologija i prostor [Internet]. 2010 [pristupljeno 29.03.2020.];48(1 (186)):77-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55439
IEEE
I. Jugović, "Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području", Sociologija i prostor, vol.48, br. 1 (186), str. 77-98, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/55439. [Citirano: 29.03.2020.]

Sažetak
Cilj istraživanja je objasniti rodne razlike u odabiru studija u stereotipno muškom obrazovnom području. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su žene podzastupljene na većini tehničkih studija te da adolescenti/ce imaju stereotipne predodžbe o tehničkim zanimanjima i prirodnim znanostima, a posebno fizici, kao primjerenijima za muškarce. U istraživanju su se željele provjeriti pretpostavke modela očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca o faktorskoj strukturi motivacijskih koncepata u domeni fizike, rodnim razlikama u motivaciji i stereotipima te o ulozi motivacije i stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija na kojem je fizika važna. U istraživanju je sudjelovalo 349 učenika/ca trećih razreda općih gimnazija iz Zagreba i Karlovca (djevojke 68,1%). Ispitani su različiti aspekti motivacije za fiziku (očekivanja uspjeha, procjena vlastitih sposobnosti i subjektivne vrijednosti fizike), stereotipi o fizici i namjera odabira studija na kojem je fizika važna. Rezultati su potvrdili trofaktorsku strukturu subjektivnih vrijednosti, s očekivanim faktorima interesa, osobne važnosti i percipirane korisnosti fizike, a tvrdnje koje ispituju očekivanja uspjeha i percepciju vlastitih sposobnosti u fizici tvorile su jedan faktor. Novonastale skale pokazale su zadovoljavajuću valjanost i pouzdanost. Mladići su imali veću namjeru upisati studij na kojem je fizika bitna, a fiziku su smatrali zanimljivijom i korisnijom za nastavak obrazovanja nego djevojke. Regresijske analize su pokazale da procjene fizike kao
zanimljivije i korisnije predviđaju snažniju namjeru odabira studija kod djevojaka i mladića. Odbacivanje stereotipa o fizici kao korisnijoj za mladiće bilo je povezano s većom namjerom odabira tehničkih studija/studija fizike samo na uzorku djevojaka.

Ključne riječi
model očekivanja i vrijednosti; rodni stereotipi; odabir studija; srednjoškolci/ke

Hrčak ID: 55439

URI
https://hrcak.srce.hr/55439

[engleski]

Posjeta: 2.124 *