hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prirodne i dodatne komponente pulsirajućeg momenta zbog ozubljenja kod sinkronog motora s permanentnim magnetima – procjena i njihovo smanjenje

Andrej Černigoj ; Iskra Avtoeletrika d.d., Šempeter pri Gorici, Slovenia
Lovrenc Gašparin ; Iskra Avtoeletrika d.d., Šempeter pri Gorici, Slovenia
Rastko Fišer ; Faculty of Electrical Engineering, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia

Puni tekst: engleski, pdf (986 KB) str. 157-165 preuzimanja: 1.478* citiraj
APA 6th Edition
Černigoj, A., Gašparin, L. i Fišer, R. (2010). Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction. Automatika, 51 (2), 157-165. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/56338
MLA 8th Edition
Černigoj, Andrej, et al. "Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction." Automatika, vol. 51, br. 2, 2010, str. 157-165. https://hrcak.srce.hr/56338. Citirano 08.05.2021.
Chicago 17th Edition
Černigoj, Andrej, Lovrenc Gašparin i Rastko Fišer. "Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction." Automatika 51, br. 2 (2010): 157-165. https://hrcak.srce.hr/56338
Harvard
Černigoj, A., Gašparin, L., i Fišer, R. (2010). 'Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction', Automatika, 51(2), str. 157-165. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/56338 (Datum pristupa: 08.05.2021.)
Vancouver
Černigoj A, Gašparin L, Fišer R. Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction. Automatika [Internet]. 2010 [pristupljeno 08.05.2021.];51(2):157-165. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56338
IEEE
A. Černigoj, L. Gašparin i R. Fišer, "Native and Additional Cogging Torque Components of PM Synchronous Motors – Evaluation and Reduction", Automatika, vol.51, br. 2, str. 157-165, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56338. [Citirano: 08.05.2021.]

Sažetak
Za sinkrone motore s permanentnim magnetima koji se primjenjuju u elektromotornim pogonima s visokim zahtjevima na radne karakteristike, mora se osigurati niska razina komponenata pulsirajućeg momenta nastalog zbog ozubljenja statora. Za ispunjenje toga zahtjeva koriste se razne. Tehnike izvedbe rotora u usporedbi s tehnikama izvedbe statora mnogo su efikasnije, međutim efikasnost u značajnoj mjeri ovisi o izvedbenim parametrima rotora. Proračuni su pokazali da se uz zadržavanje iznosa izlaznog momenta stroja, pulsirajući moment može značajno smanjiti primjenom dviju ili više tehnika prezentiranih u radu. Međutim, detaljna je analiza komponenata pulsirajućeg toka pokazala da se pored komponenata tzv. prirodnog pulsirajućeg momenta zbog ozubljenja, pojavljuju i dodatne komponente koje su rezultat slaganja dijelova stroja u masovnoj industrijskoj proizvodnji. Budući da eliminacija tih dviju grupa pulsirajućeg momenta zbog ozubljenja rezultira kontradiktornim zahtjevima na tehnološku izvedbu stroja, eliminacija ukupnog pulsirajućeg momenta zbog ozubljenja predstavlja zahtjevan i izazovan zadatak za projektanta. U radu se koriste metoda konačnih elemenata i brza Fourierova transformacija za analizu osjetljivosti izabranih simulacijskih modela s obzirom na tolerancije u proizvodnji i na nesavršenosti pri sklapanju dijelova stroja. Na osnovi brojnih simulacija i analiza pokazano je da tolerancije u proizvodnji i tolerancije u samim dijelovima stroja rezultiraju dodatnim harmoničkim komponentama pulsirajućeg toka, koje nisu prisutne u idealnom stroju. Činjenica da su neke izvedbe motora osjetljivije od drugih s obzirom na fenomen dodatnog pulsirajućeg momenta, proizvođačima je važna činjenica koja se mora uzeti u obzir u fazi projektiranja motora.

Ključne riječi
Optimiranje dizajna; pulsirajući moment zbog ozubljenja; magnetsko polje; motor s permanentnim magnetima

Hrčak ID: 56338

URI
https://hrcak.srce.hr/56338

[engleski]

Posjeta: 1.867 *