hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Samoorganiziranje u autonomnoj arhitekturi za pružanje diferenciranih usluga primjenom algoritma za balansiranje prometa

Srećko Krile   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0748-1359 ; Department of Electrical Engineering and Computing, University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia
Danko Kezić ; Department of Electrical and Information Technology, Faculty of Maritime Studies, Split, Croatia

Puni tekst: engleski, pdf (370 KB) str. 193-204 preuzimanja: 478* citiraj
APA 6th Edition
Krile, S. i Kezić, D. (2010). Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm. Automatika, 51 (2), 193-204. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/56351
MLA 8th Edition
Krile, Srećko i Danko Kezić. "Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm." Automatika, vol. 51, br. 2, 2010, str. 193-204. https://hrcak.srce.hr/56351. Citirano 24.10.2019.
Chicago 17th Edition
Krile, Srećko i Danko Kezić. "Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm." Automatika 51, br. 2 (2010): 193-204. https://hrcak.srce.hr/56351
Harvard
Krile, S., i Kezić, D. (2010). 'Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm', Automatika, 51(2), str. 193-204. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/56351 (Datum pristupa: 24.10.2019.)
Vancouver
Krile S, Kezić D. Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm. Automatika [Internet]. 2010 [pristupljeno 24.10.2019.];51(2):193-204. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56351
IEEE
S. Krile i D. Kezić, "Self-Management Principles in Autonomic Service Architecture Supported by Load Balancing Algorithm", Automatika, vol.51, br. 2, str. 193-204, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56351. [Citirano: 24.10.2019.]

Sažetak
Članak opisuje ulogu heurističkog algoritma za balansiranje opterećenja i dimenzioniranje prometa u MPLS/DiffServ mreži na načelu samoorganizacije i automatske konfiguracije. Ostvarenje QoS usluga mora biti u skladu s postojećim ugovorom za kvalitetu usluge (SLA), sklopljenim između korisnika i operatera, ali tako da se omogući upravljanje resursima mreže izbjegavajući moguća zagušenja. Da bi osigurali simultane prometne tokove uz razlikovanje kvalitativne razine, nužno je osigurati balansiranje prometa. Takvo balansiranje mreže može započeti i znatno ranije, moguće već u trenutku pregovaranja pri sklapanju SLA. Ako je ono podržano kontrolom mogućeg zagušenja mogu se značajno poboljšati QoS jamstva i uravnoteženost mreže. Kreiranje LSP puta s obzirom na prijašnje ugovoren (rezerviran) promet bilo bi bolje od samog usmjeravanja na načelu najkraćeg puta (usmjeravanje u trenutku pokretanja usluge). Za tu je namjenu u radu predložena primjena heurističkog algoritma testiranog na mnogim numeričkim primjerima s maksimalno M usmjerivača na putu s kraja-na kraj domene i s maksimalno tri vrste (N=3) različitih kvalitativnih razina (klase prometa). Razmatrana su daljnja poboljšanja algoritma u ograničavanju stanja kapacitivnih točaka u postupku mrežne optimizacije, tj. testirane su i uspoređene razne opcije algoritma. Neke od njih pokazuju značajno smanjenje složenosti uz zadovoljavajuću kvalitetu ostvarenih rezultata, što je važno za kontrolu opterećenja u velikim mrežama.

Ključne riječi
Kontrola zagušenja i izbjegavanje sukoba; osiguranje QoS s-kraja-na-kraj; prometno inženjerstvo u MPLS/DiffServ mrežama; samo-organizirajući sustavi; SLA pregovaranje; višekriterijsko određivanje puta

Hrčak ID: 56351

URI
https://hrcak.srce.hr/56351

[engleski]

Posjeta: 768 *