hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica

Iris Marušić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Tea Pavin Ivanec
Vlasta Vizek Vidović

Fulltext: croatian, pdf (221 KB) pages 31-44 downloads: 2.896* cite
APA 6th Edition
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. & Vizek Vidović, V. (2010). Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica. Psihologijske teme, 19 (1), 31-44. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/56828
MLA 8th Edition
Marušić, Iris, et al. "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica." Psihologijske teme, vol. 19, no. 1, 2010, pp. 31-44. https://hrcak.srce.hr/56828. Accessed 18 Apr. 2021.
Chicago 17th Edition
Marušić, Iris, Tea Pavin Ivanec and Vlasta Vizek Vidović. "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica." Psihologijske teme 19, no. 1 (2010): 31-44. https://hrcak.srce.hr/56828
Harvard
Marušić, I., Pavin Ivanec, T., and Vizek Vidović, V. (2010). 'Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica', Psihologijske teme, 19(1), pp. 31-44. Available at: https://hrcak.srce.hr/56828 (Accessed 18 April 2021)
Vancouver
Marušić I, Pavin Ivanec T, Vizek Vidović V. Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica. Psihologijske teme [Internet]. 2010 [cited 2021 April 18];19(1):31-44. Available from: https://hrcak.srce.hr/56828
IEEE
I. Marušić, T. Pavin Ivanec and V. Vizek Vidović, "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica", Psihologijske teme, vol.19, no. 1, pp. 31-44, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/56828. [Accessed: 18 April 2021]

Abstracts
Ovo je istraživanje, kao dio šireg ispitivanja razvoja profesionalne uloge budućih učitelja, imalo za cilj ispitati ulogu akademskog samopoimanja, temeljnih psiholoških potreba, motivacije za poučavanje i samoefikasnosti za učenje kao potencijalnih odrednica intrinzične motivacije za učenje kod studenata prve godine učiteljskih studija. Rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija za učenje budućih učitelja značajno povezana s akademskim i verbalnim samopoimanjem, samopoimanjem vezanim uz rješavanje problema, samoefikasnošću za učenjem, potrebama za autonomijom i povezanošću s drugima, te s intrinzičnom i identifikacijskom motivacijom za poučavanje. Prema regresijskoj su se analizi značajnim prediktorima intrinzične motivacije za učenje pokazali akademsko samopoimanje, samoefikasnost za učenje te povezanost s drugima. Studenti kojima je učiteljski studij bio prvi izbor su u većoj mjeri intrinzično motivirani za učenje i poučavanje u odnosu na one kojima taj studij nije prvi izbor. U zaključku, ovo je istraživanje pokazalo niz teorijski smislenih veza između različitih komponenata samopoimanja i motivacije budućih učitelja koje mogu djelovati na njihov akademski uspjeh i na uspješnost u budućem zanimanju.

Keywords
motivacija za poučavanje; motivacija za učenje; akademsko samopoimanje; temeljne psihološke potrebe

Hrčak ID: 56828

URI
https://hrcak.srce.hr/56828

[english]

Visits: 4.866 *