hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti

Darko Tipurić
Najla Podrug

Fulltext: croatian, pdf (200 KB) pages 65-80 downloads: 1.508* cite
APA 6th Edition
Tipurić, D. & Podrug, N. (2010). Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 8 (1), 65-80. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/57781
MLA 8th Edition
Tipurić, Darko and Najla Podrug. "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 8, no. 1, 2010, pp. 65-80. https://hrcak.srce.hr/57781. Accessed 19 Oct. 2019.
Chicago 17th Edition
Tipurić, Darko and Najla Podrug. "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 8, no. 1 (2010): 65-80. https://hrcak.srce.hr/57781
Harvard
Tipurić, D., and Podrug, N. (2010). 'Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 8(1), pp. 65-80. Available at: https://hrcak.srce.hr/57781 (Accessed 19 October 2019)
Vancouver
Tipurić D, Podrug N. Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2010 [cited 2019 October 19];8(1):65-80. Available from: https://hrcak.srce.hr/57781
IEEE
D. Tipurić and N. Podrug, "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.8, no. 1, pp. 65-80, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/57781. [Accessed: 19 October 2019]

Abstracts
Teorija uslužnosti i agencijska teorija, obje validne teorije u području korporativnog upravljanja, bave se izučavanjem različitih fenomena i situacija u mogućim odnosima menadžera i vlasnika. Izvorište teorije uslužnosti je u sociopsihološkom modelu ljudskog ponašanja koji pretpostavlja kako menadžer prakticira proorganizacijsko i kolektivističko ponašanje, ostvarujući više zadovoljstva služeći grupi (organizaciji), nego zadovoljavajući svoje vlastite ciljeve. Iz perspektive korporativnog upravljanja, uspješno prevladavanje agencijskog problema između menadžera i vlasnika (ako je moguće) znatno smanjuje potencijal i validnost agencijske teorije u razmatranju odnosa između upravljačkih struktura što otvara područje u kojem je moguća primjena temeljnih postulata teorije uslužnosti. Uz teorijsku konceptualizaciju, u radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja uslužnosti menadžera velikih hrvatskih poduzeća. Obzirom da je teorija uslužnosti još uvijek u embrionalnoj fazi, riječ je o pionirskom istraživanju koje je potvrdilo validnost teorije uslužnosti, a navedeni zaključci pobijaju proponente agencijske teorije koji smatraju kako je neostvarljiv fenomen uslužnosti.

Keywords
teorija uslužnosti; menadžer-uslužitelj; sociopsihološki model ljudskog ponašanja; agencijska teorija

Hrčak ID: 57781

URI
https://hrcak.srce.hr/57781

Visits: 2.147 *