hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta

Drago Čengić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5683-1124 ; Centar za istraživanje poduzetništva, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (150 KB) str. 185-210 preuzimanja: 1.073* citiraj
APA 6th Edition
Čengić, D. (2010). Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta. Revija za sociologiju, 40 (2), 185-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/57819
MLA 8th Edition
Čengić, Drago. "Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta." Revija za sociologiju, vol. 40, br. 2, 2010, str. 185-210. https://hrcak.srce.hr/57819. Citirano 21.10.2019.
Chicago 17th Edition
Čengić, Drago. "Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta." Revija za sociologiju 40, br. 2 (2010): 185-210. https://hrcak.srce.hr/57819
Harvard
Čengić, D. (2010). 'Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta', Revija za sociologiju, 40(2), str. 185-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/57819 (Datum pristupa: 21.10.2019.)
Vancouver
Čengić D. Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta. Revija za sociologiju [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.10.2019.];40(2):185-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57819
IEEE
D. Čengić, "Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta", Revija za sociologiju, vol.40, br. 2, str. 185-210, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57819. [Citirano: 21.10.2019.]

Sažetak
U ovome se radu na empirijskome uzorku hrvatskih malih i srednjih poduzeća, temeljem poštanskoga anketiranja od listopada 2008. do veljače 2009. godine (N = 213), pokušava identificirati poduzetnike preživljavanja i poduzetnike rasta te njihove strategije rasta u posljednjih pet godina. Iako korištene varijable ne opisuju ukupnost konkretnih poslovnih strategija promatranih poduzeća, njima su zabilježene tri bitne poslovne strategije značajnog dijela ovih dvaju tipova poduzeća. To su: a) strategija ciljanoga obrazovanja kadrova i zapošljavanja novih menadžera, b) poboljšanje kakvoće proizvoda/usluga te c) strategija osvajanja stranoga tržišta, uz značajno oslanjanje na stvaranje poslovnih saveza sa stranim poduzećima. Istraživanje nije potvrdilo hipotezu da hrvatska mikro, mala i srednja poduzeća svoju jedinu šansu za poslovni uspjeh traže u nekoj od lokalnih inačica strategije »tržišnih niša«. S dolaskom sadašnje gospodarsko-financijske krize, bivše strategije rasta pretvorile su se u neku od recesijskih strategija i tek ostaje za vidjeti koji će tipovi poduzeća preživjeti nove ekonomske uvjete. Ono što je također važno: nastala kriza skrenula je ponovno pozornost na tip sadašnje gospodarske strukture (prevlast trgovine, financijskog i sektora usluga pred proizvodnim djelatnostima) u Hrvatskoj i na dugoročno neodrživu narav dosadašnjega rasta malih i srednjih poduzeća.

Ključne riječi
tipovi poduzetnika; poslovne strategije; poduzetnici rasta; poduzetnici preživljavanja; Hrvatska

Hrčak ID: 57819

URI
https://hrcak.srce.hr/57819

[engleski]

Posjeta: 2.238 *