hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prikazivanja seksualnosti u mađarskoj popularnoj kulturi 1980ih

Ana Magó-Maghiar ; PhD candidate at the Babeş-Bolyai University, Cluj, Romania

Puni tekst: engleski, pdf (477 KB) str. 73-95 preuzimanja: 886* citiraj
APA 6th Edition
Magó-Maghiar, A. (2010). Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s. Medijska istraživanja, 16 (1), 73-95. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/58484
MLA 8th Edition
Magó-Maghiar, Ana. "Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s." Medijska istraživanja, vol. 16, br. 1, 2010, str. 73-95. https://hrcak.srce.hr/58484. Citirano 19.09.2021.
Chicago 17th Edition
Magó-Maghiar, Ana. "Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s." Medijska istraživanja 16, br. 1 (2010): 73-95. https://hrcak.srce.hr/58484
Harvard
Magó-Maghiar, A. (2010). 'Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s', Medijska istraživanja, 16(1), str. 73-95. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/58484 (Datum pristupa: 19.09.2021.)
Vancouver
Magó-Maghiar A. Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s. Medijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 19.09.2021.];16(1):73-95. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58484
IEEE
A. Magó-Maghiar, "Representations of Sexuality in Hungarian Popular Culture of the 1980s", Medijska istraživanja, vol.16, br. 1, str. 73-95, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58484. [Citirano: 19.09.2021.]

Sažetak
Nakon ukazavanja na oskudicu istraživanja seksualnosti i socijalizma, autorica istražuje
povijesno i društveno-političko-ekonomsko okružje u kojem su izdani
brojevi plodnog mađarskog humorističnog časopisa Ludas Matyi. Glavni dio rada
bavi se detaljnim isčitavanjem seksualiziranih humorističnih ilustracija žena objavljenih
u zadnjem desetljeću socijalističke države u Mađarskoj. Kroz tematsku i
semiotičku analizu oko 30 ilustracija autorica opisuje u potpunosti artikulirani
seks-diskurs koji teče paralelno s više državno sankcioniranim diskursom “socijalističke
majke”. Kroz svoje zaključke autorica se okreće nekim vrlo važnim teorijskim
debatama u kulturnim studijama, istraživanju post-socijalizma i feminizmu. Prvo, ispituje debatu koja okružuje izvore iz popularne kulture, što je uvijek bilo
uokvireno kontekstom kapitalističkog ekonomskog poretka. Napredno područje
popularne kulture pod socijalizmom zahtijeva preispitivanje dosad inherentne veze
između industrijaliziranih kapitalističkih društava, konzumerizma i masovne produkcije
popularne kulture.
Drugo, pokazuje da napuštanje popularne kulture kao izvora podataka za istraživanje
vodi do jednostrane slike konteksta socijalističke države jednako kao i podržavano
vjerovanje da u socijalizmu nije bilo seksa. Ovaj zaključak ima također i
neke implikacije za (feminističko) metodološko donošenje odluka. Istraživanje
koje se ograničava na produkciju visoke kulture pretvara se u modernistički/strukturalistički
projekt s naglašenim patrijarhalnim prizvukom.
Treće i najvažnije u konkretno ovom slučaju mađarskog humorističnog časopisa
Ludas Matyi jest pozadina pregovaranja o sadržajima tolerantne kategorije mađarske
kulturne politike, gdje se čini da postoji tihi dogovor između socijalističke države
i njenih muških građana na račun žena. Država je nastojala kupiti strpljenje
“radnika” (njenih birača) dopuštajući im da slijede svoje vlastite seksualne interese
pod uvjetom da ne dovode u pitanje legitimnost političkog režima.

Ključne riječi
mađarska popularna kultura; humoristični časopis; socijalistička država; žene; semiotička analiza; kulturne studije

Hrčak ID: 58484

URI
https://hrcak.srce.hr/58484

[engleski]

Posjeta: 1.283 *