hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.19 No.6 (110) Prosinac 2010.

Izvorni znanstveni članak

PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?

Slavica ŠIMIĆ ŠAŠIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Izabela SORIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0734-387X ; Sveučilište u Zadru, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (210 KB) str. 973-994 preuzimanja: 2.872* citiraj
APA 6th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, S. i SORIĆ, I. (2010). PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?. Društvena istraživanja, 19 (6 (110)), 973-994. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/62621
MLA 8th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, Slavica i Izabela SORIĆ. "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 6 (110), 2010, str. 973-994. https://hrcak.srce.hr/62621. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, Slavica i Izabela SORIĆ. "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?." Društvena istraživanja 19, br. 6 (110) (2010): 973-994. https://hrcak.srce.hr/62621
Harvard
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, S., i SORIĆ, I. (2010). 'PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?', Društvena istraživanja, 19(6 (110)), str. 973-994. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/62621 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ S, SORIĆ I. PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?. Društvena istraživanja [Internet]. 23.12.2010. [pristupljeno 21.09.2018.];19(6 (110)):973-994. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62621
IEEE
S. ŠIMIĆ ŠAŠIĆ i I. SORIĆ, "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?", Društvena istraživanja, vol.19, br. 6 (110), str. 973-994, prosinac 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62621. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
Neke osobne karakteristike nastavnika i ponašanja nastavnika
povezani su s učeničkim uspjehom. Transakcijski model procesa
poučavanje – učenje (Huitt, 1995.) pretpostavlja da osobne
karakteristike nastavnika utječu na uspjeh u učenju, i to ponašanjem
samoga nastavnika. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti
prediktivnu vrijednost nekih osobnih karakteristika nastavnika
za njegova ponašanja, odnosno za komponente interakcije
nastavnik – učenik. Nastavnici stranih jezika u srednjim školama
ispunili su nekoliko skala i upitnika ličnosti te na Skali interakcije
učenik – nastavnik (Šimić Šašić, 2008.) i Upitniku podrške nasuprot
izazovu u razrednoj interakciji (Mariani, 1997.) procijenili
kakvu vrstu interakcije ostvaruju sa svojim učenicima. Pokazalo se
da individualne karakteristike nastavnika pridonose objašnjenju
pojedinih komponenti interakcije nastavnik – učenik, i to: samoefikasnost
u angažiranju učenika objašnjava strategije aktivnoga
poučavanja i visoku podršku / visoki izazov, samoefikasnost u
strategijama poučavanja visoka očekivanja od učenika. Spol nastavnika,
dob i perfekcionizam objašnjavaju autoritaran stil rukovođenja;
zadovoljstvo poslom, samoefikasnost u angažiranju
učenika i perfekcionizam pridonose objašnjenju negativnoga
nastavničkog stava prema poučavanju, dok samo perfekcionizam
pridonosi objašnjenju niske podrške i niskog izazova.

Ključne riječi
interakcija nastavnik – učenik; osobne karakteristike; samoefikasnost; perfekcionizam; impulzivnost; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID: 62621

URI
https://hrcak.srce.hr/62621

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.843 *