hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol. 19 No. 6 (110), 2010.

Izvorni znanstveni članak

PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?

Slavica ŠIMIĆ ŠAŠIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; Sveučilište u Zadru, Zadar
Izabela SORIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0734-387X ; Sveučilište u Zadru, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (210 KB) str. 973-994 preuzimanja: 2.976* citiraj
APA 6th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, S. i SORIĆ, I. (2010). PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?. Društvena istraživanja, 19 (6 (110)), 973-994. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/62621
MLA 8th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, Slavica i Izabela SORIĆ. "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 6 (110), 2010, str. 973-994. https://hrcak.srce.hr/62621. Citirano 23.03.2019.
Chicago 17th Edition
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, Slavica i Izabela SORIĆ. "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?." Društvena istraživanja 19, br. 6 (110) (2010): 973-994. https://hrcak.srce.hr/62621
Harvard
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ, S., i SORIĆ, I. (2010). 'PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?', Društvena istraživanja, 19(6 (110)), str. 973-994. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/62621 (Datum pristupa: 23.03.2019.)
Vancouver
ŠIMIĆ ŠAŠIĆ S, SORIĆ I. PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?. Društvena istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 23.03.2019.];19(6 (110)):973-994. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62621
IEEE
S. ŠIMIĆ ŠAŠIĆ i I. SORIĆ, "PRIDONOSE LI OSOBNE KARAKTERISTIKE NASTAVNIKA VRSTI INTERAKCIJE KOJU OSTVARUJU SA SVOJIM UČENICIMA?", Društvena istraživanja, vol.19, br. 6 (110), str. 973-994, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62621. [Citirano: 23.03.2019.]

Sažetak
Neke osobne karakteristike nastavnika i ponašanja nastavnika
povezani su s učeničkim uspjehom. Transakcijski model procesa
poučavanje – učenje (Huitt, 1995.) pretpostavlja da osobne
karakteristike nastavnika utječu na uspjeh u učenju, i to ponašanjem
samoga nastavnika. Stoga je cilj ovog istraživanja bio provjeriti
prediktivnu vrijednost nekih osobnih karakteristika nastavnika
za njegova ponašanja, odnosno za komponente interakcije
nastavnik – učenik. Nastavnici stranih jezika u srednjim školama
ispunili su nekoliko skala i upitnika ličnosti te na Skali interakcije
učenik – nastavnik (Šimić Šašić, 2008.) i Upitniku podrške nasuprot
izazovu u razrednoj interakciji (Mariani, 1997.) procijenili
kakvu vrstu interakcije ostvaruju sa svojim učenicima. Pokazalo se
da individualne karakteristike nastavnika pridonose objašnjenju
pojedinih komponenti interakcije nastavnik – učenik, i to: samoefikasnost
u angažiranju učenika objašnjava strategije aktivnoga
poučavanja i visoku podršku / visoki izazov, samoefikasnost u
strategijama poučavanja visoka očekivanja od učenika. Spol nastavnika,
dob i perfekcionizam objašnjavaju autoritaran stil rukovođenja;
zadovoljstvo poslom, samoefikasnost u angažiranju
učenika i perfekcionizam pridonose objašnjenju negativnoga
nastavničkog stava prema poučavanju, dok samo perfekcionizam
pridonosi objašnjenju niske podrške i niskog izazova.

Ključne riječi
interakcija nastavnik – učenik; osobne karakteristike; samoefikasnost; perfekcionizam; impulzivnost; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID: 62621

URI
https://hrcak.srce.hr/62621

[engleski] [njemački]

Posjeta: 5.021 *