hrcak mascot   Srce   HID

MediAnali : međunarodni znanstveni časopis za pitanja medija, novinarstva, masovnog komuniciranja i odnosa s javnostima, Vol.4 No.8 Prosinac 2010.

Prethodno priopćenje

Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave

Vladimira Hebrang ; Visoka škola za odnose s javnošću i studij medija Kairos

Puni tekst: hrvatski, pdf (285 KB) str. 43-64 preuzimanja: 1.454* citiraj
APA 6th Edition
Hebrang, V. (2010). Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave. MediAnali, 4 (8), 43-64. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/65464
MLA 8th Edition
Hebrang, Vladimira. "Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave." MediAnali, vol. 4, br. 8, 2010, str. 43-64. https://hrcak.srce.hr/65464. Citirano 23.10.2018.
Chicago 17th Edition
Hebrang, Vladimira. "Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave." MediAnali 4, br. 8 (2010): 43-64. https://hrcak.srce.hr/65464
Harvard
Hebrang, V. (2010). 'Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave', MediAnali, 4(8), str. 43-64. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/65464 (Datum pristupa: 23.10.2018.)
Vancouver
Hebrang V. Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave. MediAnali [Internet]. 20.12.2010. [pristupljeno 23.10.2018.];4(8):43-64. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65464
IEEE
V. Hebrang, "Ostvarivanje prava na ispravak medijske objave", MediAnali, vol.4, br. 8, str. 43-64, prosinac 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65464. [Citirano: 23.10.2018.]

Sažetak
U radu se analizira zašto u hrvatskome medijskom prostoru pravni subjekti ne ostvaruju ustavno pravo na ispravak semantički štetne obavijesti i devijacije u primjeni pravnih pravila koja bi trebala zaštiti građane i pravne osobe od neistinitih interpretacija u masovnim medijima.
Predmet našeg istraživanja je zahtjev za ispravak neistinitih medijskih objava uređen Zakonom o medijima. Analizirali smo frekvenciju objava označenih s ispravak i odgovor u vodećim hrvatskim tiskovinama Večernjem listu, Jutarnjem listu, Nacionalu i Globusu. Temeljni kriterij istraživanja bio je stupanj primjene medijskog prava, a služili smo se kvalitativnim i kvantitativnim istraživačkim metodama, usporednom analizom i studijom slučaja, metodom analize sadržaja i diskursa, utemeljene teorije za identificiranje pojmovno-kategorijalnog sustava i epistemološkog okvira te metodom promatrača sudionika.
Na reprezentativnom prigodnom uzorku dokazali smo hipotezu da oštećene stranke ne mogu ostvariti svoje ustavno pravo na ispravak, a samim time pokušati popraviti neimovinsku štetu nastalu zbog povrede osobnih prava. Zaključujemo, pravni subjekti (pravne i/ili fizičke osobe) ne ostvaruju pravo na ispravak jer glavni urednici i nakladnici ne udovoljavaju zahtjevima za ispravak unatoč imperativnim normama Zakona o medijima i ustavne zaštite ljudskih prava.

Ključne riječi
medijsko pravo; ispravak medijske obavijesti; nadomjesci ispravka; vjerodostojnost medija; javno znanje

Hrčak ID: 65464

URI
https://hrcak.srce.hr/65464

Posjeta: 1.753 *