Pregledni rad
Savjetodavna (ne)moć self-help literature
Sofija Vrcelj
; Filozofski fakultet Sveučilište u Rijeci
Kornelija Mrnjaus
orcid.org/0000-0003-4273-0442
; Filozofski fakultet Sveučilište u Rijeci
Sažetak
Autorice u radu daju povijesnu dimenziju „self-help“ literature s kvalitativnom analizom dominantnih knjiga nastalih na američkom prostoru. Na temelju takve analize identificiraju se razvojne etape ovog tipa literature, a njih čine: prva etapa nazvana etapom napora i truda, druga etapa koja je etapa lakih rješenja te treća usmjerena na promjenu (ka boljem) „selfa“. Osim američkog konteksta, dat je i hrvatski kontekst „self-help“ literature za koju je karakteristična prvotna kroatizacija američkih autora, a potom „autentični“ period. Nadalje, u radu se problematizira djelotvornost „self-help“ literature, i s tim u vezi, ova je literatura određena literaturom pedagogije (lažne) nade jer sugerira kako svaki pojedinac može ostvariti sve što želi jer su uvjeti amortizirani. Međutim, ta vjera i nada u pojedinca nije realna jer u knjigama ne postoje socijalne barijere, odnosno, ako i postoje, one nisu smetnja osobama koje pozitivno misle.
Ključne riječi
„self-help“ literatura; uspjeh; savjetovanje; savjeti za muškarce i žene; pedagogija nade; promjena „selfa“
Hrčak ID:
124732
URI
Datum izdavanja:
15.6.2014.
Posjeta: 4.576 *