Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Odrednice imidža zemlje: Imidž Kanade u Republici Hrvatskoj

Đurđana Ozretić Došen orcid id orcid.org/0000-0001-5976-5866 ; Ekonomski Fakultet-Zagreb
Vatroslav Škare orcid id orcid.org/0000-0002-0541-4187 ; Ekonomski Fakultet-Zagreb
Zoran Krupka orcid id orcid.org/0000-0003-2896-7531 ; Ekonomski Fakultet-Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 2.904 Kb

str. 173-188

preuzimanja: 1.252

citiraj


Sažetak

Imidž zemlje već godinama je područje koje predstavlja izazov za znanstvenike i marketinške stručnjake u praksi. Rezultati brojnih, opsežnih istraživanja podupiru pretpostavke o važnosti njegova utjecaja na odluke potrošača i poslovnih ljudi o odabiru proizvoda, usluga, poslovnih partnera, tržišta, turističkih i destinacija za strana ulaganja. Znanja o odrednicama konstrukta imidža zemlje, njihovoj prirodi, intenzitetu i smjeru djelovanja te mogućnostima učinkovitog upravljanja njima itekako su potrebna za strateško marketinško promišljanje i djelovanje.

Prvi dio rada sadrži sažeti pregled dijela inozemnih i domaćih teorijskih doprinosa. Sačinjen je kronološkim redoslijedom, a prema mišljenju autora rada uključeni su najzanimljiviji doprinosi u kojima su istraživački ciljevi pretežno bili usmjereni na prepoznavanje izvora, prirode, sadržaja, broja i međuovisnosti odrednica konstrukta imidža zemlje.

U drugom dijelu opisano je istraživanje imidža Kanade provedeno među studentskom populacijom u Republici Hrvatskoj. Temeljem primijenjene metodologije, procijenjen je cjelokupan imidž Kanade. Utvrđene su i procijenjene vrijednosti pojedinačnih dimenzija imidža Kanade u odnosu na ocjene važnosti pojedinačnih dimenzija imidža zemlje općenito. Uvidom u sadržaj asocijacija, analizirana je razina aktivnog znanja ispitanika o Kanadi. Testirane su dvije hipoteze. Unatoč ograničenjima, rezultati podupiru nalaze prethodnih istraživanja koja su dokazala višedimenzionalnost konstrukta imidža zemlje i ovisnost vrijednosti njegovih dimenzija o razini znanja i iskustva potrošača i poslovnih ljudi o/s određenoj(m) zemlji(om).

Ključne riječi

imidž zemlje; odrednice konstrukta imidža zemlje; imidž Kanade

Hrčak ID:

21357

URI

https://hrcak.srce.hr/21357

Datum izdavanja:

28.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.470 *