Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ontologijski prikaz umjetnosti u djelu Ivana Fochta

MLADEN LABUS


Puni tekst: hrvatski pdf 82 Kb

str. 901-912

preuzimanja: 1.114

citiraj


Sažetak

Rasprava tematizira osnovne značajke ontologijskog prilaza umjetnosti u djelu Ivana Fochta, jednog od naših najvećih estetičara i ontologa umjetnosti. Problematskog je karaktera i obuhvaća četiri bitne teme njegova mišljenja: Istina i biće umjetnosti uvodi u središnju Fochtovu ˝pred-postavljenost˝, njegov (teorijski) ontologijski prosedê, pitanjem: Što je to biće umjetnosti?; Moderna umjetnost kao ontološki problem raspravlja problematiziranje ontoloških pitanja moderne umjetnosti i njezin promijenjeni (ontološki) status u bitku suvremenog svijeta: umjetnost više nije ˝Schein˝ (˝iluzija˝) nego ˝Sein˝ (˝smisao bića˝) i spoznaje smisao bitka tako što ga pravi; Bit književnosti ispituje ontološke pretpostavke književnog djela (i književnosti) kao predmet specijalne ontologije umjetnosti (sa specifičnom ontološkom strukturom i predmetnošću): njezine ontološke ˝planove˝, mjesto među drugim umjetničkim vrstama i u modernoj umjetnosti; Bit glazbe suočava se s ˝tajnom glazbe˝: pitanje Što je glazba? jedno je od najtežih pitanja koja su se postavljala filozofiji umjetnosti; u glazbi, misli Focht, krije se odgovor na pitanje o tajni umjetnosti.

Ključne riječi

Ontologija umjetnosti; biće umjetničkog djela; bitak umjetnosti; Forma; tajna umjetnosti; estetičko; moderna umjetnost; refleksija i svijest; pravljenje i otkrivanje; biće ljepote; Schein (˝iluzija˝); Sein (˝smisao˝); književno djelo; ˝planovi˝ književnog

Hrčak ID:

2465

URI

https://hrcak.srce.hr/2465

Datum izdavanja:

15.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.045 *