Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Elita i diskriminirani između pozitivizma i dijalektike: potreba za promjenom obrazovanja

Ivan Hromatko orcid id orcid.org/0000-0001-9829-303X
Renato Matić ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 285-304

preuzimanja: 1.704

citiraj


Sažetak

Tijekom povijesti, diskriminacija drugosti pokazuje se kao neumoljiva
konstanta čovječanstva, što je vidljivo i iz činjenice da diskriminacija drugosti ustraje čak i onda kada do političke i svjetonazorske moći dolazi netko tko je sve do tog prijelaznog trenutka diskriminiran. Upravo je ta pojava tema ovog rada, prijelaz diskriminiranih na položaje moći i kontinuitet diskriminacijskih praksi. Naime, iako
su ti pojedinci i grupe nekoć i sami bili diskriminirani, dolaskom na vlast nastavljaju provedbu diskriminacije. Nepregledan je broj razloga za takvo cirkularno kretanje, ali moguće je izdvojiti bitan momenat koji ujedinjuje sve izraze diskriminacije, a riječ je o zanemarivanju dijalektičkog kritičkog mišljenja u korist pozitivističkog poimanja
stvarnosti, kojega je moguće djelotvorno osporiti promjenama u obrazovnoj politici i izvedbi nastave. Diskriminacija se održava i preživljava u uvjetima socijalizacijskog procesa, točnije kroz formalno obrazovanje koje potiče na pozitivističko i redukcionističko poimanje stvarnosti i drugosti, a taj se začarani krug može prekinuti samo
uvođenjem načela dijalektike i kritičkog mišljenja u obrazovanje.

Ključne riječi

kritička misao; dijalektika; pozitivizam; diskriminacija; elita; interkulturizam; obrazovanje

Hrčak ID:

48960

URI

https://hrcak.srce.hr/48960

Datum izdavanja:

15.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.976 *