Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Određenje odnosa filozofije i pedagogije u djelu Alberta Bazale

Josip Marinković


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 175-180

preuzimanja: 1.743

citiraj


Sažetak

A. Bazala je kao filozof i pedagoški angažiran i to prvenstveno kao pedagog filozofije, zatim kao autor udžbenika (»Povijest filozofije«) i kao filozof odgoja. Odgoj je za njega praksa »revolucionarnog čina«, najviši oblik mogućeg ljudskog angažmana. Svaki je sustav prosvjetnog djelovanja utemeljen na filozofskoj koncepciji i svojom je pedagoškom praksom svjedoči. Pedagogija je stoga usko vezana s filozofijom i upravo joj ta veza omogućuje da bude ono što treba biti. Filozofija je upletena u odgoj ne samo kao oblast promišljanja njegove biti nego i kao osvješćenje odgojne prakse. Sama praksa odgoja nije međutim puko provođenje u filozofiji smišljenih nazora, nego je njihovo sustvaralaštvo. Učitelji po tome nisu tek izvršioci tuđih zamisli nego su uvijek - ako su doista učitelji - »stvaraoci života, nosioci napredna duha i pripravljači budućnosti.« Po svemu tome pedagogija je u stvari »filozofija koja je postala živim čovjekom«.

Ključne riječi

Hrčak ID:

84614

URI

https://hrcak.srce.hr/84614

Datum izdavanja:

5.12.1988.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.751 *