Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje kod učenika četvrtog razreda osnovne škole

Melita Ivanković ; Osnovna škola Mladost, Zagreb
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 258 Kb

str. 219-233

preuzimanja: 1.912

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem provjere utjecaja provođenja programa pozitivne psihologije na optimizam i razredno ozračje učenika četvrtog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 125 učenika iz tri osnovne škole u Zagrebu, odnosno šest razrednih odjela, koji su bili podijeljeni u eksperimentalnu (N=62) i kontrolnu (N=63) skupinu. Program pozitivne psihologije u eksperimentalnoj skupini provođen je jednom tjedno tijekom tri mjeseca na satu razredne zajednice. U kontrolnoj skupini nije se provodio program nego uobičajene aktivnosti na tom satu. Upitnici Moj razred za mjerenje razrednog ozračja i Upitnik za određivanje atribucijskog stila kod djece za mjerenje optimizma i pesimizma primijenjeni su na početku i na kraju istraživanja.
Rezultati su obrađeni dvosmjernom analizom varijance s ponovljenim mjerenjima na jednom faktoru. U eksperimentalnoj skupini došlo je do značajnog povećanja optimizma u odnosu na kontrolnu. Nije bilo značajnih promjena ni u razini pesimizma kao niti u jednoj dimenziji razrednog ozračja.

Ključne riječi

osnovna škola; program pozitivne psihologije; optimizam; pesimizam; razredno ozračje

Hrčak ID:

82872

URI

https://hrcak.srce.hr/82872

Datum izdavanja:

15.4.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.013 *