hrcak mascot   Srce   HID

Pedagogijska istraživanja, Vol.9 No.1/2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave

Snježana Dubovicki ; Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (298 KB) str. 205-219 preuzimanja: 829* citiraj
APA
Dubovicki, S. (2012). Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 205-219. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113457
Puni tekst: engleski, pdf (93 KB) str. 220-220 preuzimanja: 90* citiraj
APA
Dubovicki, S. (2012). Promoting creativity in the textbooks of lower elementary education. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 220-220. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113457
Puni tekst: njemački, pdf (93 KB) str. 221-221 preuzimanja: 85* citiraj
APA
Dubovicki, S. (2012). Förderung der Kreativität in den Grundschullehrbüchern. Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), 221-221. Preuzeto s http://hrcak.srce.hr/113457

Sažetak
U radu se istražuje poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Proučeni su udžbenici iz hrvatskoga jezika, matematike te prirode i društva koji se upotrebljavaju danas, a odobrilo ih je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. Kako bi se utvrdilo potiče li se kreativnost u navedenim udžbenicima, istraženi su zadatci koji potiču i/ili ne potiču kreativnost i na temelju njih procijenjeno je pridaje li se kreativnosti u udžbenicima razredne nastave dovoljno važnosti. Analizirale su se i razlike između udžbenika koji su se rabili 80-ih godina 20. stoljeća te onih koji se upotrebljavaju danas. U posljednjem dijelu istraživanja posebno nas je zanimalo postoji li razlika u broju kreativnih pitanja s obzirom na predmet. Istraženo je 13 od 55 udžbenika koje je odobrilo Ministarstvo i 12 udžbenika koji su bili u upotrebi 80-ih godina te 12 163 zadatka koji se pojavljuju u udžbenicima. Od ukupnog broja proučenih zadataka, 10 730 ili 88,22% ne potiče kreativnost, a onih koji je potiču ima 1433 ili 11,78%. Rezultati istraživanja pokazuju da je razlika u broju zadataka koji potiču kreativnost u udžbenicima hrvatskoga jezika (16,96%) te prirode i društva (16,93%) vrlo mala, dok zadataka koji potiču kreativnost u udžbenicima matematike ima najmanje (1,69%). Uočeno je da se manji broj zadataka koji potiču kreativnost pojavljuje u udžbenicima iz 80-ih godina (480 ili 8,15%) nego u udžbenicima koji se danas upotrebljavaju (953 ili 15,17%). Podatci govore da se kreativnost i dalje nedovoljno potiče u udžbenicima razredne nastave te da treba provesti ozbiljnije rekonstrukcije pri njihovu metodičko-didaktičkom oblikovanju.

Ključne riječi
kreativnost; udžbenici razredne nastave; kurikulum; zadatci koji potiču kreativnost; zadatci koja ne potiču kreativnost

Hrčak ID: 113457

URI
http://hrcak.srce.hr/113457

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.561 *