Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju

Elvi Piršl ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli Odjel za studij na talijanskom jeziku


Puni tekst: hrvatski pdf 257 Kb

str. 53-69

preuzimanja: 2.550

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 95 Kb

str. 69-69

preuzimanja: 246

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 93 Kb

str. 70-70

preuzimanja: 198

citiraj


Sažetak

Rad se sastoji od dva dijela. U teorijskome dijelu razmatraju se pojmovi interkulturalizam, kompetencije, interkulturalne kompetencije koje, ovisno o pristupu i modelima proučavanja, pojedini autori različito definiraju. U drugome su dijelu prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem da se ispita stupanj poznavanja temeljnih karakteristika interkulturalnog odgoja i obrazovanja studenata, utvrde razine etnocentrizma i etnorelativizma te ispitaju stavovi studenata o poželjnim interkulturalnim kompetencijana nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima. Uzorak su činila 304 studenta sveučilištâ u Puli i Rijeci. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da studenti posjeduju temeljna znanja o bitnim karakteristikama interkulturalnog odgoja i obrazovanja, zadovoljavajuću razinu interkulturalne osjetljivosti te pozitivne stavove glede poželjnih interkulturalnih kompetencija nastavnika za rad u kulturno pluralnim razredima.

Ključne riječi

interkulturalizam; kompetencija; interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjet- ljivost (etnocentrizam, etnorelativizam)

Hrčak ID:

118076

URI

https://hrcak.srce.hr/118076

Datum izdavanja:

23.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.349 *