Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Percepcija temeljnih emocija i boja učenika četvrtog razreda osnovne škole

Matjaž Duh ; Faculty of Education, University of Maribor
Rebeka Kolar ; Faculty of Education, University of Maribor


Puni tekst: engleski pdf 384 Kb

str. 643-675

preuzimanja: 350

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 384 Kb

str. 643-675

preuzimanja: 759

citiraj


Sažetak

Svakodnevno smo okruženi bojama u tisućama nijansi, ali ih ponekad jednostavno ignoriramo. Ako stvarno želimo razumjeti odnos između "ljudi i boja", moramo biti svjesni toga da boje imaju fizičke karakteristike, ali i izražene fiziološke i psihološke učinke na nas. U našem istraživanju ispitivali smo percepciju učenika četvrtog razreda o odnosu između osnovnih emocija i boja, njihove omiljene i nepopularne boje, kao i povezanost emocionalne stabilnosti učenika, izražene putem njihova samopoštovanja i očekivanja od budućnosti, uz pomoć boja. Namjera nam je bila utvrditi postoje li razlike prema spolu, prosječnoj godišnjoj ocjeni i odnosu između izražavanja emocija s pomoću boja i emocionalne stabilnosti s obzirom na boje. Rezultati su pokazali da većina učenika povezuje pozitivne emocije s toplim bojama, a negativne emocije s hladnima. Među omiljenim je bojama ljubičasta, koja je i najpopularnija među djevojčicama, dok je plava najpopularnija među dječacima. Crnu boju učenici ne vole. Također se pokazalo da većina učenika razmišlja o samopoštovanju, kao i da im njihova očekivanja vezana uz budućnost uzrokuju značajan stres.

Ključne riječi

emocionalna stabilnost; očekivanja vezana uz budućnost; osjećaji; samopoštovanje; tople i hladne boje

Hrčak ID:

128203

URI

https://hrcak.srce.hr/128203

Datum izdavanja:

29.9.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.463 *