Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Istraživanje o uvjerenjima što ih učitelji imaju o učenju

Erdal Bay ; Faculty of Education, Gaziantep University, Ziya Gokalp
Mustafa İlhan ; Faculty of Education, Dicle University
Zeynep Aydın ; Faculty of Education, Gaziantep University, Ziya Gokalp
İsmail Kinay ; Faculty of Education, Dicle University
Celal Yiğit ; Faculty of Education, Gaziantep University, Ziya Gokalp
Recep kahramanoğlu ; Faculty of Education, Mustafa Kemal University
Sekvan Kuzu ; Faculty of Education, Mustafa Kemal University
Melike Özyurt ; Faculty of Education, Gaziantep University, Ziya Gokalp


Puni tekst: hrvatski pdf 383 Kb

str. 55-90

preuzimanja: 749

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 383 Kb

str. 55-90

preuzimanja: 534

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja odrediti uvjerenja koja učitelji imaju o učenju. Istražili smo stoga razinu njihovih uvjerenja o tradicionalnim i konstruktivističkim pristupima (kognitivni, društveni i radikalni). Štoviše, tražili smo odgovor na pitanje kako učitelji razvijaju kompetencije potrebne za konstruktivistički pristup. Istraživanje je provedeno na uzorku od 233 učitelja koji poučavaju u središtu turskog grada Gaziantepa tijekom šk. godine 2011./2012. Ljestvica za utvrđivanje uvjerenja o učenju, koju su izradili sami autori, korištena je za prikupljanje podataka. Rezultati su otkrili da učitelji usvajaju konstruktivistički pristup na višoj razini u odnosu na tradicionalni pristup. Kada je riječ o dimenzijama konstruktivističkog pristup, učitelji usvajaju društveni konstruktivizam na višoj razini nego kognitivni ili radikalni konstruktivizam. S obzirom na rod kao varijablu, učiteljice usvajaju konstruktivistički pristup na višoj razini od učitelja. Pokazalo se, štoviše, da je razina uvjerenja što ih razredni učitelji imaju o tradicionalnom pristupu viša nego u slučaju predmetnih učitelja kada se promatraju godine staža. S porastom godina staža rastu i uvjerenja učitelja o tradicionalnom pristupu. Rezultati istraživanja ukazuju na to da učitelji usvajaju kompetencije potrebne za konstruktivistički pristup uglavnom tijekom dodiplomskog i poslijediplomskog obrazovanja.

Ključne riječi

kognitivni, društveni i radikalni konstruktivizam; konstruktivističko učenje; uvjerenja o učenju; uvjerenja učitelja o učenju; tradicionalno učenje

Hrčak ID:

129527

URI

https://hrcak.srce.hr/129527

Datum izdavanja:

7.10.2014.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.493 *