Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.51.1.5

Ples i upotreba droga kao značenjske prakse u sociologiji rave-kulture

Rašeljka Krnić orcid id orcid.org/0000-0002-2370-433X ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.630 Kb

str. 91-107

preuzimanja: 2.678

citiraj


Sažetak

Potreba za modificiranjem ili odbacivanjem pojma subkulture javlja se
početkom devedesetih, uglavnom kao reakcija na pojavu plesne elektronske glazbe i
kulture koja oko nje nastaje. Upravo na tom primjeru postavlja se teza o promjenjivoj
i kompleksnoj prirodi suvremenih mladenačkih kulturnih praksi, formi i stilova koji,
da bi se razumjeli, zahtijevaju novu perspektivu i nove analitičke alate. Osim što su
rave-kultura i različite scene elektronske glazbe poslužile kao “teren” na kojem se
propituju postavke birminghamske interpretacije subkultura u okviru šire teorijske
rasprave o primjenjivosti općih pojmova, kao što su klasa, otpor, stil, itd., neki su se
autori pozabavili analizom specifičnih elemenata koji konstituiraju taj mikrosvijet, i to
nastojanjem rekonstrukcije organizacijske logike, praksa, rituala, motiva i “struktura
osjećaja” koji stoje iza toga mladenačkog pokreta. Rad se bavi pregledom i analizom
pojedinih postsubkulturnih koncepata koji iz različitih perspektiva i iz drugačijih
teorijskih pozicija analiziraju dvije najvažnije (sub)kulturne prakse kojima je definiran
svijet elektronske glazbe i rave-kulture – konzumaciju droga i ples.

Ključne riječi

postsubkulturna teorija; rave-kultura; elektronska glazba; ecstasy; droge; ples

Hrčak ID:

101797

URI

https://hrcak.srce.hr/101797

Datum izdavanja:

14.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.125 *